خطيب جمعه موقت ميبد با بيان اينكه گويا صحنه كربلا قرار بود تكرار شود افزود : حجاج در زير آفتاب ۴۴ درجه و با لب تشنه مانند برگ خزان يك به يك بي حال شدند و بدون آنكه طاقت كمك به يكديگر را داشته باشند جان باختند.
کد خبر: ۸۵۷۶۳۵۴
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۲

امام جمعه موقت ميبد در خطبه هاي نمازجمعه اين شهرستان، عيد ولايت عيد غدير خم را به همه شيعيان جهان بويژه خواهران و برادران نمازگزار تبريك گفت .

 به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد ، حجت الاسلام حبيب الله غفوري با اشاره به واقعه مصيبت بار منا كه امت اسلام را عزادار كرد گفت : در طول تاريخ حج ، چنين واقعه اي با اين حجم تلفات و جان باختگي حجاج پيش نيامده بود.

 

خطيب جمعه موقت ميبد با بيان اينكه گويا صحنه كربلا قرار بود تكرار شود افزود : حجاج در زير آفتاب ۴۴ درجه و با لب تشنه مانند برگ خزان يك به يك بي حال شدند و بدون آنكه طاقت كمك به يكديگر را داشته باشند جان باختند و بي شك حضرت ولي عصر (عج) ناله هاي مظلومانه امت اسلام را با چشمان خود ديدند چرا كه حضرت ولي عصر ارواحنا له الفدا گفته شده است كه در عرفات ، مشعر و منا حضور مي يابند .

 

امام جمعه موقت ميبد گفت : اگر نگوييم تعمدي در بستن راه حجاج در كار نبود كه شواهد و قواعد حاكي از اين است؛ بايد هيئت هاي حقيقت ياب از كشورهاي آسيب ديده تشكيل و براي بررسي دقيق فاجعه به عربستان اعزام شوند تا نتيجه را به دنياي اسلام اعلام كنند .

 

حجت الاسلام غفوري تصريح كرد : دولت عربستان بايد مسئوليت اش را در قبال فاجعه منا بپذيرد و درصدد جبران آن برآيد .

 

وي با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب به دولت عربستان گفت : هر چند دولت عربستان بعد از حادثه خونبار منا رويه نامناسب و رفتار زشت در پيش گرفت اما با هشدار رهبر معظم انقلاب ، كاردار دولت عربستان با وزير كشور ملاقات و پيام تسليت دولتش را اعلام و جبران اين حادثه را برعهده گرفت .

 

امام جمعه موقت ميبد با تاكيد بر اينكه چرا بايد بعد از چند روز و هشدار رهبر معظم انقلاب دولت عربستان سر عقل بيايد گفت : در اين واقعه دولت عربستان نشان داد كه كفايت و صلاحيت اداره حرمين شريفين را ندارد و ملت ما و همه ملل اسلامي خواهان آن هستند كه حرمين شريفين و مخصوصا مراسم حج ، از سوي مجمع بين المللي از كشورهاي اسلامي اداره شود.

 

حجت الاسلام غفوري با اشاره به برخي فضاسازي ها در فضاي مجازي از سوي دشمن در اختلاف افكني بين امت اسلام گفت : بنده يقين دارم اين كار سازمان موساد و امريكا و اسرائيل است و دولت بايد پيي گيري و مقصر اصلي را به مجامع بين المللي اعلام كند.

 

وي افزود : مسئوليتي كه امروز متوجه ملت ماست بصيرت است و بايد مواظب باشيم كه حج ميراث خدا و پيامبر و حضرت ابراهيم است را در سالهاي آتي با قوت برگزار كنيم .

 

امام جمعه موقت ميبد گفت : حادثه خونبار منا حادثه تلخ و بزرگي بود كه دشمن دست به كار شد تا با پخش پيام هايي در فضاي مجازي به اختلافات بين عرب و عجم و شعيه و اهل سنت دامن بزند .

 

حجت الاسلام غفوري افزود : پيام هايي كه منتشر شد اين بود كه ما نيازي به حج نداريم و مي توانيم پول خود را در امور خيريه خرج كنيم و به اهل سنت ناسزا گفتند در حالي كه بسياري از جان باختگان اهل سنت بودند.

 

خطيب جمعه موقت ميبد تصريح كرد : ما اين فاجعه را از چشم اهل سنت و عرب نمي بينيم بلكه از بي كفايتي ال سعود مي دانيم .

 

حجت الاسلام غفوري خاطرنشان كرد : ما در حج امسال و در روز عيد قربان ، ۴۶۵ نفر قرباني داديم و شايد خيلي ها تصور هم نمي كردند ؛ كه اعمال حج را هم به پايان نرسانند ؛ بنابراين هر لحظه انسان بايد آماده باشد كه اگر از سوي ملكوت اعلي دعوت شد بتواند به راحتي در پيشگاه خدا حاضر شود .

 

خطيب جمعه موقت ميبد در ادامه با تسليت به خانواده هاي جان باختگان حج امسال گفت : جان باختگان اين واقعه اجر شهيد دارند و چه مرگ با صفايي كه با لباس احرام در روز عيد قربان و در حال انجام اعمال حج و در مسير رفتن براي انجام رمي جمرات براي حجاج اتفاق افتاد .

 

امام جمعه موقت ميبد خاطرنشان كرد : خداي متعال شما بازماندگان را در معرض امتحان بزرگ قرار داد چرا كه خداي متعال مي فرمايد : ما شما را امتحان مي كنيم با نفس انفس و هر چند به خيلي از همسران اين جان باختگان دشوار است كه با هم رفتند و تنها برگشت و بايد با صبر و استقامت و تلاش براي حفظ راه پيامبر و اهل بيت ما كه مانديم بتوانيم نقش خود را به خوبي در اين حادثه ايفا كنيم.

ارسال نظرات