خبرهای داغ:
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت: هرجای دنیای اسلام خون ریخته شده و افرادی کشته شده‌اند آل سعود در آن شریک بوده‌ است.
کد خبر: ۸۵۷۶۳۷۱
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از لامرد، آیت‌الله محمدحسن اختری  در مراسم ویژه بزرگداشت عید غدیر خم که در حسینیه اعظم حضرت زینب (س) شهر لامرد برگزار شد با تبریک فرارسیدن عید غدیر خم اظهار داشت: عید غدیر خم روز بیعت با ولایت و تجدید دل‌بستگی، عشق و علاقه و تحقق اطاعت از امامت و ولایت است.

وی افزود: امروز و در این زمان بیعت مجدد با امام عصر (عج) باید صورت گیرد و این عشق و علاقه‌ای را که نشان می‌دهیم و مجالسی که برپا می‌شود و عید را گرامی می‌داریم به‌عنوان اساسی‌ترین و اصلی‌ترین ارتباط ما با امام زمان و پیامبر بزرگ اسلام است.

اختری خاطرنشان کرد: عید غدیر خم و این اظهار ارادت مردم به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) ویژگی منحصر‌به‌فرد خود را دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به حادثه دردناک منا گفت: حادثه دل‌خراش منا که موجب جان‌باختن هزاران نفر از مسلمانان و ملت ایران نیز در ایام عید عزادار شد که به خانواده‌های عزادار جان‌باختگان این حادثه دردناک را تسلیت می‌گوییم.

وی ادامه داد: امروز افرادی بی‌اطلاع و جاهل که فقط اسم اسلام را شنیده‌اند حرکت می‌کنند و به سوریه و عراق می‌روند و به داعش می‌پیوندند که البته آل سعود جنایتکار در تاریخ ننگین 100 ساله خود کشتار و خون‌ریزی و ظلم و بی‌بند باری را به یدک می‌کشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) بیان داشت: هرجای دنیای اسلام خون ریخته شده و افراد بسیاری کشته شده‌اند آل سعود در آن شریک بوده‌ و آل خلیفه به دنبال آل سعود هستند و پول می‌دهند و اسلحه خریداری و از رسانه‌ها نیز به نفع خود استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر کشورهای اروپایی حاکمی مانند آل سعود داشتند مردم تکه‌تکه‌شان می‌کردند.

اختری ادامه داد: دین اسلام برنامه‌ خودخواهی و خودکامگی ندارد که افرادی مانند یزید و یزیدیان روی کار بیاید و امروز آل سعود و طرفدارانش به‌اصطلاح ائتلاف عربی علیه یمن راه انداخته‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه اهمیت دادن به غدیر و مسئله ولایت باعث تفرقه نیست خاطرنشان کرد: عده‌ای به راه افتاده‌اند و این واقعه تاریخی را زیر سؤال می‌برند در حالی که برخی از علمای اهل سنت کتاب ویژه راجع به غدیر نوشته‌اند.

وی اضافه کرد: امروز بیش از یک‌میلیارد مسلمان و 350 میلیون شیعه در دنیا وجود دارند و داعش اعلام می‌کند که تمام شیعه‌ها را می‌خواهند مانند اجدادشان از بین ببرند اما نمی‌توانند.

اختری بیان داشت: امروز رهبری خردمند، سیاستمدار، شجاع و عالم در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که در مقابل تمام نقشه‌های شوم دشمنان ایستادگی می‌کنند و رهبر معظم انقلاب تذکر سخت به آل سعود می‌دهند و آل سعود عذرخواهی و اعلام می‌کند یک نفر بدون اجازه جمهوری اسلامی ایران دفن نخواهد شد که از عظمت و قدرت رهبری است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) افزود: 35 سال است آمریکا اعلام می‌کند گزینه‌های نظامی روی میز دارد اما جرئت نمی‌کند به ایران حمله کند و اسرائیل نیز سروصدا می‌کند اما از تشکیلاتی مانند حزب‌الله لبنان بزرگ‌ترین ضربه را خورده و قدرت نظامی و اقتصادی اسرائیل به باد رفته است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا می‌داند در صورتی‌که کم‌ترین حرکتی انجام دهد تمام منافع آمریکا در حاشیه خلیج‌فارس به باد فنا خواهد رفت.

در ابتدای این مراسم امام‌جمعه لامرد نیز بابیان اینکه مردم این شهرستان عشق، علاقه و ارادت ویژه به اهل‌بیت (ع) دارند گفت: عشق، ارادت و علاقه مردم لامرد به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) به‌تمام‌معنا حفظ‌ شده است.

حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر هاشمی‌شهیدی افزود: در حال حاضر 65 حسینیه در سطح شهر لامرد وجود دارد و تمام محلات آن دارای حسینیه است و به‌صورت سنتی همچنان برنامه‌ها در آن‌ها اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی مردم لامرد در تمام صحنه‌های انقلاب حضور باشکوه داشته‌اند و در هشت سال دفاع مقدس این شهرستان نسبت به جمعیت کم خود از بعضی شهرستان‌های دیگر استان فارس بیشترین اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل را داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها