امام جمعه یزد:

جهان اسلام به عاملان فاجعه خونین مِنا پاسخ سخت و دندان‌شکن دهند

امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت تبعیت از ولایت فقیه در برابر کفار و دشمنان دین اسلام گفت: جهان اسلام به عاملان فاجعه خونین مِنا پاسخ سخت و دندان‌شکن دهند.
کد خبر: ۸۵۷۶۴۰۲
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد، با عرض تسلیت به بازماندگان و خانواده‌های کشته‌های فاجعه منا، اظهار داشت: امسال زائران سرزمین وحی، خود را قربانی راه خدا کرده و بهترین جایگاه و منزلت را در پیشگاه حق تعالی به خود اختصاص دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اهمیت توجه ویژه به بی‌کفایتی مسئولان عربستان سعودی در مدیریت مناسک حج، گفت: روسیاهی این فاجعه عظیم، برای کسانی است که در این واقعه حضور و مسئولیت داشتند و هیچ اقدام مفیدی انجام نداده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت پاسخ سخت و دندان‌شکن، جهان اسلام به‌عاملان فاجعه منا، افزود: جلوگیری از تجاوز به مردم مظلوم و کشتار مسلمانان جهان از جمله مهم‌ترین وظیفه کشورهای اسلامی به‌ویژه کنفرانس سران اسلامی است.

ناصری کشتار مظلومانه مردم یمن را از دیگر جنایات آل سعود در منطقه دانست و بیان کرد: سازمان ملل، که خود را حامی مظلومان جهان می‌داند، باید بیش از پیش نسبت به جلوگیری از تجاوز و کشتار مردم یمن و دیگر کشورهای مظلوم جهان اقدام کند.

وی با اشاره به اهمیت سخنرانی غرورآفرین مقام معظم رهبری در مورد ضرورت رعایت احترام زائران ایرانی، از سوی مسئولان سعودی تصریح کرد: حضور مقام معظم رهبری و تبعیت ملت ایران از ولایت فقیه، از جمله مهم‌ترین دلایل غرور و عزت ایرانی‌ها در تمام جهان به ویژه عربستان است.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: وظایف نیروی انتظامی از جمله مهم‌ترین، متنوع‌ترین، حساسترین و ارزشمند‌ترین رسالت‌ها، در راستای حفظ امنیت و آرامش جامعه است، که باید قدر آن را دانست و با تمام وجود از آن حمایت کرد.

امام جمعه یزد حفظ امنیت اخلاقی جامعه و جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی در جامعه اسلامی را، از مهم‌ترین رسالت‌های نیروهای امنیتی و انتظامی دانست و بیان کرد: امروز، دشمن با توسعه تکنولوژی به ویژه فضاهای مجازی، گستره فعالیت و توطئه‌های خود را تا جیب افراد جامعه ارتقا داده است.

وی با اشاره به اهمیت تبیین اهداف هجرت امام خمینی (ره)، از عراق ادامه داد: امام خمینی (ره) به عنوان بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه خود و تمام مسئولان نظام را در برابر ایجاد امنیت، نظم و ترویج فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه مسئول می‌دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار