خبرهای داغ:
حجت الاسلام کرمی گفت: در واقعه عید غدیر خم، این تفکر " علوی" است که جهان را به سمت و سوی عدالت، یتیم نوازی و نشر دین اسلام رهنمون کرده است.
کد خبر: ۸۵۷۶۴۴۱
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

حجت الاسلام حسن کرمی کارشناس مذهبی استان قزوین در  گفت و گو با خبرنگار بسیج از قزوین ضمن تبریک به مناسبت " عید غدیر غم" اظهار کرد:  عید سعید خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمین است چرا که در این روز پیامبر اکرم(ص) فضلیت و برتری حضرت امیر المونین علی (ع) را به جهانیان اثبات می کند.

وی افزود: پیامبر با شناختی که از حضرت علی(ع) داشته اند ایشان را جانشین و ولی امر مسلمین معرفی کردند تا شیعیان پس از او، این امام بزرگوار را اطاعت امر کنند.

عید غدیر نماد  " ولایت پذیری" و " ولایتمداری" است

به گفته این کارشناس مذهبی، عید غدیر نماد  " ولایت پذیری" و " ولایتمداری" است چرا که مسلمانان باید در زمان معاصر، ولایت فقیه را همچون پیامبران پشتیبانی کنند و در راه آنان گام بردارند.

 حجت الاسلام کرمی؛ غدیر را به معنای "گودال آب" دانست و توضیح داد: در واقعه عید غدیر خم، این تفکر " علوی" است که جهان را به سمت و سوی عدالت، یتیم نوازی و نشر دین اسلام رهنمون کرده است.

واقعه "غدیر خم" مسئولیتی بزرگ در راستای نشر دین اسلام است

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اعمال این روز بزرگ تاکید کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که امسال را سال " همدلی و همزبانی" نامیدند بر مسلمانان واجب است که پیمان برادری خود را با یکدیگر مستحکم تر کنند تا  از آسیب ها و چالش های دشمنان  دور شوند.

حجت الاسلام کرمی، غدیر، عید بسیار بزرگ و خاطره عظیم تاریخی  خواند و توضیح داد: باید  این واقعه را به عنوان مسئولیتی بزرگ که سبب نشر دین اسلام در جهان می شود دانست، به دلیل اینکه پیامبر اکرم(ص) به همین واسطه  حضرت علی(ع) را ولی امر مسلمین قرار داد تا مردمان در تعصب جاهلیت نمانند و مبانی دین اسلام به شکل صحیح در مسیری الهی پیش رود.

1002/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها