اتمام تدوین جلد چهاردهم دایرة‌المعارف قرآن کریم

مدیر دانشنامه‌های مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم از اتمام تدوین جلد چهاردهم دایرة‌المعارف قرآن کریم خبر داد و گفت:‌ این مجلد تا پایان سال منتشر می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۶۴۶۸
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خراسانی، مدیر دانشنامه‌های مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم،  از آماده انتشار شدن جلد چهاردهم دایرة‌المعارف قرآن کریم خبر داد و گفت:‌ در تلاش هستیم تا این مجلد را تا پایان سال منتشر کرده و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه کنیم.

وی ادامه داد:‌ این مجلد 72 مقاله و مدخل اصلی دارد‌، که از نیمه حرف «ر» آغاز شده و تا پایان حرف «ز» ادامه پیدا می‌کند. مقالات این مجلد از «رعد» شروع شده و در ادامه به موضوعاتی چون «رعد و برق»،‌ «رفاه»،‌ «رکوع»‌، «رمضان»‌، «روح»‌، «روزه»،‌ «رهبانیت»، «زبان»‌، «زبان قرآن»،‌ «زکات‌»، «ذکریا‌»، «زلزله‌»، «زمزم»،‌ «زنبور عسل»،‌ «زوجیت»،‌ «زیارت»،‌ «زیبایی»، «زیتون»،‌ «زمین»‌، «زینب بنت جحش» مدخل‌های عمده‌ای است.

خراسانی دایرة‌المعارف قرآن کریم را از بزرگترین دایرة‌المعارف‌های قرآن کریم برشمرد و گفت:‌ این دایرة‌المعارف ویژه قرآن کریم است،‌ صبغه همه مقالات قرآنی است و بحثی خارح از قرآن در آن وجود ندارد، مگر در تبیین قرآن باشد؛ لذا مدخل‌های ما هم طبعاً محدود و در حدود سه هزار مدخل است.

ارسال نظرات