خبرهای داغ:
نخست‌وزیر سابق عراق خواستار اجرای تحقیقات شفاف برای کشف دلایل فاجعه دلخراش منا شد و گفت که عاملان این حادثه باید مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرند.
کد خبر: ۸۵۷۶۴۹۱
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

"نوری مالکی" نخست وزیر سابق عراق با حمایت از مواضع رهبر جمهوری اسلامی ایران در اتمام حجت و برخورد قاطع با سعودی‌ها تاکید کرد: سخنان آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب بسیار دقیق بوده و ایشان خطر وهابیت تکفیری موجود در عربستان را به خوبی روشن کردند.

رئیس فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق ابراز امیدواری کرد که سایر کشورهای اسلامی در کنار جمهوری اسلامی ایران در برابر این خطر که هم اکنون جامعه مسلمانان را با سوء استفاده از مناسبت های دینی و دیدگاه های خاص خود به سایر مذاهب به ویژه مذهب اهل بیت (ع) در معرض خطر قرار داده است، مواضع محکمی داشته باشند.

باید با خطر وهابیت مقابله کرد

معان رئیس جمهوری عراق با اشاره به تروریسم پروری رژیم سعودی و اعزام آنها به دیگر کشورهای اسلامی افزود: جنایتکاری خاندان آل سعود و وهابیت به واسطه ارسال گروه های تروریستی از سوی این کشور به سوریه و عراق و سایر کشورهایی اسلامی و کشتار مردم در آنها به امت اسلامی ثابت شده است.

وی بار دیگر درباره خطر افکار وهابیت هشدار داد و تاکید کرد: چندی پیش در خصوص خطر وهابیت که محصول عربستان است هشدار داده بودم و اعلام کرده بودم که باید با این خطر مقابله کرده و عربستان را تحت قیمومیت قرار داد زیرا این کشور از متوقف کردن خطر وهابیت که دامنگیر جهانیان شده عاجز است.

عربستان در موقعیت ضعیفی قرار دارد

نوری مالکی گفت: به نظر من عربستان در ضعیفترین وضعیت خود قرار دارد، تاثیر گذاری این کشور به دلیل جنایت ها و دخالت ‌هایش در کشورهای مختلف کمتر شده است.

وی با اشاره به حادثه منا تاکید کرد: دولت عربستان مسئول فاجعه روی داده برای حجاح در منا بوده و مدیریت نامناسب دلیل وقوع آن بوده است و مسببان این حادثه باید محاکمه شوند.

اجرای تحقیقات شفاف برای کشف مقصران فاجعه

نوری المالکی بار دیگر تاکید کرد که اداره حج باید تبدیل به یکی از وظایف کنفرانس اسلامی شود تا از وقوع این حوادث که تبدیل به سدی در راه حجاج خانه خدا شده اند جلوگیری شود.

وی در پایان گفت: تحقیقات نشان خواهد که این حادثه اتفاقی بوده یا تعمدی، برای تضمین شفافیت این تحقیقات باید همه کشورهایی که حجاج شان در آن جان باخته اند بر روند تحقیقات نظارت داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها