خبرهای داغ:
امام جمعه موقت قم:

دشمن توان نزدیک شدن به مرزهای کشور را ندارد

امام جمعه موقت قم گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از چنان هم دلی و همزبانی برخوردارند که دشمن امکان نزدیک شدن به مرزهای ایران و تهدید را ندارد.
کد خبر: ۸۵۷۶۵۱۹
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی روز شنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح قم در ستاد فرماندهی انتظامی استان، اظهار داشت: این چنین اجتماعاتی به دشمنان بیرون منطقه، معاندان درون منطقه، رژیم آل سعود و جریان های ناچیزی مانند داعش نشان می دهد همان ملتی که در هشت سال جنگ تحمیلی مقابل ابرقدرتهای استکباری ایستاد امروز هم همان ملت به همراه نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت رهبری رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا مقابل دشمنان ایستاده اند.

وی با بیان اینکه کشور ما در سال های پس از انقلاب در یک جایگاه بی نظیر و ممتاز قرار گرفته است افزود: درطول هشت سال جنگ تحمیلی، قدرتهای استکباری برای شکستن دژ استوار انقلاب اسلامی جمع شدند به این دلیل که این انقلاب مقابل افزون خواهیهای استکبار ایستاده بود، استکباری که بیش از 200سال منافع ملت های مسلمان را به غارت برده بود.
اعرافی خاطرنشان کرد: منطقه زیر دست استکبار بود اما امام راحل و شهدا و دفاع مقدس، عظمت و شکوه ملت بزرگ ایران، قدرت پوشالی استکبار را در هم شکست و ایران را در جایگاه مستقل قرار داد.
وی با بیان اینکه قدرتهای غربی، دو رو دارند گفت: یک روی آنها، روی به ظاهر خوب و با شعارهای حقوق بشری است و روی دیگر آنها روی بسیار خشن و زشت است که بسیاری از فجایع، آدم کشی، قتل و غارت در پرونده آنها دیده می شود.
امام جمعه موقت قم افزود: همه مشاهده کردیم که این قدرت های غربی چگونه برای شکستن مقاومت ملت ایران به میدان آمدند اما نتوانستند آن را در هم بشکنند.
اعرافی با بیان اینکه در منطقه ای قرار گرفته ایم که شاهد موجی از تنش ها و اضطراب ها هستیم که ریشه در استکبار و بیرون از منطقه دارد، تصریح کرد: نیروهای مسلح و ملت باید عمق این جریانات را بشناسند و مردم، بسیج و نیروهای نظامی در دفع این توطئه ها نقش بسیار مهمی دارند که البته نیروی انتظامی در این بین، یک رسالت سنگین، حساس و دشواری دارد.
وی ادامه داد: ناجا باید بر توان خویش بیافزاید و آمادگی خود را در مقابل انواع توطئه ها افزون کند و آمادگی های معنوی، دانشی، فنی، اخلاقی و مهارتی خود را مضاعف کند.
اعرافی با بیان اینکه نیروی انتظامی در نظام اسلامی ما تحت امر ولایت قرار دارد گفت: این نیرو برآمده از دل مردم و در خدمت جامعه است، این دو عنصر باید در اخلاق و منش نیروی انتظامی تجلی یابد.
رییس جامعه المصطفی العالمیه اضافه کرد: نیروی انتظامی کشور نیرویی است که در اوج اقتدار می باشد اما با مردم مهربان است؛ تقوا و توکل بر خدا، ارزش های دیگری است که باید در بین نیروهای مسلح از جمله نیروی انتظامی، مشهود باشد.
اعرافی گفت: صبر و استقامت، هوشمندی و بصیرت، خداجویی، اخلاص و نترسیدن از خطرها، لازمه نیروهای مسلحی در تراز نیروهای اسلامی است.
وی در ادامه به اهمیت دانش و تحقیق در پیشرفت نیروهای مسلح کشور اشاره کرد و افزود: امروز بدون علم و دانش نمی توان گام های بزرگی در تامین امنیت برداشت.
وی گفت: نیروهای مسلح باید مرزهای دانش را درنوردند، فعالیت های مختلف ناجا نیازمند علم، دانشف تحقیق و پژوهش است، نیروهای مسلح گام های خوبی در حوزه تحقیق و پژوهش برداشته اند و باید فعالیت های خود را در این حوزه بیشتر کنند.
اعرافی با اشاره به بُعد مهارت، کارآمدی فناوری نیروهای مسلح در تامین امنیت گفت: نیروی انتظامی در سراسر کشور وظایف سنگینی دارد، اما استان قم به دلیل جایگاه رفیعی که در کشور دارد و خاستگاه انقلاب اسلامی و شهر نشر معارف اسلام ناب محمدی است، نیازمند نیروی انتظامی هوشمند و بصیر است.
وی گفت: نیروی انتظامی حافظ امنیت در همه ابعاد است و باید سرآمد در حوزه اخلاق باشد.
صبحگاه مشترک نیروهای مسلح قم، امروز همزمان با نخستین رو از هفته ناجا با حضور یگان هایی از نیروی انتظامی، سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) و ارتش در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.
سید مهدی صادقی استاندار قم، فرماندهان نظامی و انتظامی استان، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار قم، دادستان عمومی و انقلاب و رییس شورای اسلامی شهر قم از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند.
«اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش» شعار امسال هفته ناجاست، یازدهم تا هفدهم مهرماه به عنوان هفته ناجا نامگذاری شده است.



ارسال نظرات
آخرین اخبار