امام جمعه اردبیل:

دولت عربستان باید تاوان این جنایت عظیم را بپردازد

فرمایشات بسیار مقتدرانه مقام معظم رهبری در تهدید آل سعود و مطالبه حقوق حجاج یک حرکت ماندگار در تاریخ کشور و انقلاب است.
کد خبر: ۸۵۷۶۵۶۳
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله‌ سیدحسن‌ عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل با تجلیل از نقش بسیار خطیر ناجا و تبریک عید غدیر خم و هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: دولت عربستان باید تاوان این جنایت عظیم را پرداخت کند و الّا در سالهای آتی نیز در برابر جان حجاج بی مبالات خواهد بود. دولت عربستان با درآمد سالانه 8.5 میلیارد دلار از حج و با درآمد افسانه ای نفت، به راحتی می توانست جان دو هزار حاجی را حفظ کند اما آشکارا به خداوند و رسول خدا و مسلمان ها و حج و حجاج و آیات خداوند خیانت کرد.

وی افزود: آل سعود آثار بسیار نفیس باستانی صدر اسلام را با این بهانه که می‌خواهیم برای حجاج امنیت درست کنیم، خراب کرد ولی امنیت درست نشد؛ آثار هم از بین رفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل افزود: علت حادثه منی باید بطور شفّاف اعلام شود، کمیته حقیقت یاب تشکیل و عامل در سازمان‌های بین‌المللی باید محاکمه شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان از اینکه این جنایت توسط رئیس جمهور در نشست سالانه سازمان ملل مطرح شد افتضاح بزرگی برای آل سعود دانست و اقدام رئیس جمهور را تحسین کرد.

وی با اشاره به حرف‌های نامربوط و توجیهات اهانت آمیز آل سعود و دستگاه تبلیغاتی وهابیت و تناقض گویی آنها در خصوص حادثه را محکوم کرد، تصریح کرد: فرمایشات بسیار مقتدرانه مقام معظم رهبری در تهدید آل سعود و مطالبه حقوق حجاج یک حرکت ماندگار در تاریخ کشور و انقلاب است و ادبیات دولت مردان سعودی با این خطابه حماسی عوض شد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اعلان جامعه به اصطلاح جهانی مبنی بر ضرورت همکاری با ایران جهت ریشه کن کردن تروریسم در خاورمیانه، آن را موفقیت استثنایی برای کشور دانست.

آیت الله عاملی گفت: آنها در موضوع سوریه کاملا در برابر ایران ایستادند اما اخیرا با چرخشی کامل با ایران هم عقیده شدند و حتی هم پیمانان نزدیک حکومت سعودی مثل قطر و ترکیه نیز اعلام کردند که همکاری با ایران ضرورت دارد و این نهایت سقوط و افتضاح حکومت سعودی را ثابت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان از سکوت غالب کشورهای اسلامی در برابر جنایت آل سعود انتقاد کرد و گفت: سکوت مرگبار کشورهای اسلامی حتی مراکزی مثل الازهر نشان می‌دهند که همه اینها با دلارهای سعودی خریداری شده و حاکمیت ملی خود را از دست داده اند.

وی افزود: خلاء یک نظام سیاسی آرمانی در عالم اسلام در میان کشورهای اهل سنت کاملا مشهود است.

آیت الله عاملی در خاتمه از اهالی خواست در مجلس ترحیم و بزرگداشت شهدای منی که روز یکشنبه برگزار خواهد شد حضور فعّال داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار