عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: سرمایه‌گذار خارجی تا زمانی که احساس امنیت از لحاظ منفعت و بازگشت سرمایه نکند، وارد نمی‌شود. با این شیوه قرارداد تعرفه ترجیحی هم موافق نیستم، چرا که نتیجه‌ای جز واردات و بیکاری در پی ندارد.
کد خبر: ۸۵۷۶۶۲۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیده فاطمه مقیمی در پاسخ به اینکه چقدر رفت و آمد هیأت‌های خارجی ممکن است به سرمایه‌گذاری منتج شود، گفت: سرمایه‌گذار در جایی حضور می‌یابد که احساس امنیت کند و وقتی در را به روی سرمایه‌گذاران خارجی باز می‌کنیم، باید قوانین حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی را نیز اصلاح کنیم.

وی افزود: سرمایه‌گذار خارجی طبق قوانین ما، اکنون حتی اجازه دریافت دسته چک را هم ندارد و در عین حال باید سرمایه‌گذار این اجازه را داشته باشد که در هر زمانی که خواست، سرمایه‌اش را بیرون ببرد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تمام هیأت‌های خارجی فعلی به عنوان سفیر، شرایط امنیتی و سرمایه‌گذاری ایران را به کشورشان انتقال می‌دهند، خاطرنشان کرد: باید از فرصت پیش آمده استفاده کرد و با توجه به دسترسی آسان ایران به کشورهای منطقه، نیروی انسانی ارزان و منبع انرژی با طرف خارجی به ویژه برندهای معروف وارد سرمایه‌گذاری شد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران بر این نکته تأکید کرد: بازار ایران فقط بازار مصرف نیست، بلکه می‌تواند بازار ترانزیتی برای بسیاری از کالاها باشد، یا کالاهایی را با هدف صادرات و ترانزیت در کشور تولید کرد.

مقیمی در مورد تأثیر قراردادهای تعرفه ترجیحی با کشورهای همسایه بر تولید و تجارت کشور گفت: کالاهای وارداتی با تعرفه ترجیحی چندان کارشناسی‌شده نیست و به نوعی به معنی واردات بیکاری آن کشور به ایران است و با این شیوه تعرفه ترجیحی موافق نیستیم.

وی با اشاره به تغییر ساختار اقتصادی کشور و لغو تحریم ها بر این نکته تأکید کرد: فعالان بخش خصوصی سعی کرده‌اند، تا تمام موانع و مشکلات بر سر راه تجارت و تولید کشور را گوشزد کنند، اما در نهایت دولت تصمیم‌گیرنده اصلی است.

ارسال نظرات