كاپيتان نوروزي به ديار حق شتافت

پرسپوليس ديگر «هادي» ندارد

هادي نوروزي، كاپيتان پرسپوليس صبح پنج‌شنبه به دليل نارسايي قلبي سكته كرد و دار فاني را وداع گفت.
کد خبر: ۸۵۷۶۶۳۱
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرگزاري بسيج،خبر خيلي سريع پخش شد. باور كردني نبود. تصور مي‌شد يكي از آن پيام‌هاي كذب است اما واقعيت بود. هادي نوروزي، كاپيتان پرسپوليس صبح پنج‌شنبه به دليل نارسايي قلبي سكته كرد و دار فاني را وداع گفت.

آزادي جمعه غمباري را پشت سر گذاشت. كسي اين روز را باور نداشت؛ حداقل نه به اين زودي. كسي تصورش را نمي‌كرد در 30 سالگي، هادي نوروزي را همراه كلمه مرحوم بخواند اما تابوتي كه ساعت 9 صبح وارد ورزشگاه شد، اين واقعيت تلخ را به رخ مي‌كشيد. آمد، آخرين دور را در ورزشگاه آزادي زد و رفت. براي هميشه رفت. ديگر كسي در آزادي شاهد دويدن‌هاي كاپيتان پرسپوليس نيست. ديگر هادي نوروزي پا روي اين چمن نخواهد گذاشت. اين آخرين دور او در آزادي بود؛ آخرين حضور... 

آزادكاري كه پا به توپ شد
در ابتداي نوجواني، از 10 تا 14 سالگي به جاي كفش استوك‌دار، دوبنده بر تن مي‌كرد و روي تشك مي‌رفت. مربي‌اش اعتقاد داشت مي‌تواند حتي قهرمان جهان شود اما آزادكار نوجوان قائمشهري پس از چهار سال كشتي گرفتن، راهش را كج كرد و از تشك به مستطيل سبز رسيد. اما علاقه‌اش به كشتي سرجايش بود، به طوري‌كه نتايج مسابقات كشتي را دنبال مي‌كرد و گاه قبل از مسابقات مهم، راهي خانه كشتي مي‌شد و با گوش شكسته‌ها خوش و بش مي‌كرد. 

رفت و آمدهايش به پرسپوليس
فصل 86-85 به پرسپوليس پيوست، اما بعد از يك فصل نيمكت‌نشيني به داماش ايرانيان رفت و در ۲۲ بازي ۱۰ گل به ثمر رساند و پس از درخشش در ليگ آزادگان، به پرسپوليس بازگشت و به‌ مرور به يكي از بازيكنان ثابت تيم تبديل شد و در بيشتر بازي‌هاي آسيايي، يكي از ۱۱ مرد اصلي پرسپوليس بود. فصل 89-88 را با درخشش آغاز كرد و در اولين بازي فصل مقابل تيم مس كرمان دو گل به ثمر رساند. در دربي ۶۸ نيز توانست گل تساوي پرسپوليس را به ثمر برساند. در همان فصل بازي‌هاي زيادي براي پرسپوليس در پست‌هاي هافبك، مهاجم راست و مهاجم نوك انجام داد و توسط قطبي به تيم ملي دعوت شد. نيم فصل دوم 93-92 به‌صورت قرضي به نفت تهران رفت. گفته مي‌شد او از اينكه باشگاه قصد داشته او را در ازاي مسلمان به ذوب‌آهن بدهد ناراحت شده است اما نوروزي سال بعد بار ديگر به جمع سرخپوشان پيوست و بعد از محمد نوري بازوبند كاپيتاني سرخپوشان را بر بازو بست. تيرماه سال ۹۴ قرارداد خود را به مدت دو سال ديگر تمديد كرد، قراردادي كه اجل فرصت نداد به پايان برساند. پاسارگاد و فجر نيز از جمله باشگاه‌هايي بودند كه نوروزي در آنها بازي كرده بود. 
افتخارات نوروزي با پرسپوليس نايب‌قهرماني ۹۳–۹۲ در جام خليج فارس و قهرمان جام حذفي ۸۹–۸۸ و ۹۰–۸۹ است. 

سورپرايزي كه نيمه‌كاره ماند
چهارشنبه در محل تمرين پرسپوليس با رئيس كميته مشوقين باشگاه پرسپوليس صحبت مي‌كند و قرار مي‌گذارد با توجه به اينكه تا به حال سه گل به استقلال زده در صورت اينكه در دربي پيش‌رو هم گلي به ثمر برساند و چهار گله شود، براي هواداران پرسپوليس سورپرايز ويژه‌اي داشته باشد. نوروزي در نظر داشت اگر موفق به گلزني به استقلال شود عدد 4 را نشان دهد و همچنين پيراهني براي اين كار طراحي شود تا پرسپوليسي‌ها هم مانند استقلالي‌ها به رقيب خود عدد 4 را نشان دهند. همچنين قرار بود نوروزي پيراهني ويژه‌ زير پيراهن اصلي تنش كند تا به اين صورت پس از گلزني احتمالي به استقلال براي هواداران سورپرايز ويژه‌اي داشته باشد اما متأسفانه بامداد پنج‌شنبه سورپرايز ويژه نوروزي براي هواداران پرسپوليس فوتش بود، نه شادي گلش. 

حضوري كوتاه و 30 ساله
هادي نوروزي اول تير‌ماه 1364 در بابل چشم به دنيا گشود و نهم مهر ۹۴ در حالي كه فقط30 سال داشت، در تهران بر اثر ايست قلبي درگذشت و انتقال او به بيمارستان هم نتيجه‌اي در پي نداشت. به گفته همراهان نوروزي، او ساعت چهار صبح نهم مهر بر اثر حمله قلبي در خانه به كما رفت و درگذشت. مدير بيمارستان آتيه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «هادي نوروزي قبل از رسيدن به بيمارستان فوت كرده بود. خانواده وي ساعت 5:01 با اورژانس تماس گرفته بودند و نوروزي را ساعت 5:32 بدون نشانه‌هاي حيات به بيمارستان رساندند. تيم پزشكي نوروزي را به پزشكي قانوني منتقل كرد تا دليل اصلي فوت توسط آنها تأييد شود، اما نظر ما اين است كه وي به دليل مشكلات قلبي و عروقي فوت كرده است.»

جامعه فوتبال در شوك
كوچ نابهنگام نوروزي، جامعه ورزش، به خصوص فوتبال را شوكه كرد.پيكر هادي نوروزي، كاپيتان پرسپوليس بعد از تشييع در ورزشگاه آزادي به ورزشگاه درفشي‌فر انتقال داده شد تا آخرين وداع هواداران و همبازيان نوروزي با او در اين محل انجام گيرد. پيكر هادي نوروزي به شهرستان بابل منتقل شد تا در زادگاهش به خاك سپرده شود.
ارسال نظرات