خبرهای داغ:
هویت شهید گمنام مدفون در دانشگاه قم، شهید ستار یکه زارع بعد از گذشت سه سال از خاکسپاری‌اش توسط آزمایش DNA شناسایی شد.
کد خبر: ۸۵۷۶۶۵۲
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام مدفون در دانشگاه قم شناسایی شد. پیکر شهید ستار یکه زارع پس از گذشت 32سال از شهادتش از طریق DNA شناسایی شد.

شهید بزرگوار ستار یکه زارع ، فرزند اسماعیل، متولد سال 1345 و اعزامی از استان البرز است. شهید ستار یکه زارع سال 62 به عنوان نیروی بسیجی به جنگ اعزام و در عملیات خیبر، منطقه عملیاتی مجنون به درجه رفیع شهادت نائل شد. پیکر او در منطقه ماند و بعد از گذشت 29 سال از شهادتش پیکر او توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده و به عنوان شهید گمنام در 29 آذر ماه 91 مصادف با شهادت حضرت رقیه (س) در دانشگاه قم(قسمت خواهران) تشییع و به خاک سپرده شد. و حالا بعد از گذشت سه سال از تدفین این شهید 17 ساله هویت پیکر مطهر او شناسایی شد.

دانشگاه قم در 29 آذر 1391 میزبان دو شهید گمنام شد که از مناطق عملیاتی فکه و جزیره مجنون به این دانشگاه انتقال و طی مراسمی با شکوه، با حضور گسترده مردم و دانشجویان در دانشگاه قم به خاک سپرده شدند. حالا بعد از گذشت سه سال از تدفین این شهدا هویت پیکر مطهر شهید گمنام 17 ساله مدفون در این دانشگاه توسط آزمایش DNA شناسایی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها