نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه منا نیاز به افشاگری‌های بین‌المللی دارد و حضور آقای ظریف برای شفاف‌سازی آن در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اقدامی ضروری و مثبت است.
کد خبر: ۸۵۷۶۶۵۶
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالرحمان رستمیان، ضمن مثبت ارزیابی کردن حضور وزیر امور خارجه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، گفت: حضور نمایندگانی از ایران در مجامع بین‌المللی برای پیگیری فاجعه منا ضروری است؛ در چنین نهادهای بین‌المللی تریبون‌هایی وجود دارد که می‌توان سخنان مورد نظرمان را به گوش همگان برسانیم.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رسانه‌های دنیا قوی هستند و می‌توانند بر ضد ایران تبلیغ کنند همانطور که روند آن‌ها تاکنون نیز تبلیغات بر ضد ایران بوده است؛ لذا حضور نمایندگان ایران برای عنوان کردن حقانیت خود و افشاگری درباره فاجعه منا که بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که بتوان به زبان توصیف کرد، ضروری است، در غیر اینصورت ظلم بزرگی که به حجاج ایرانی و غیر ایرانی در منا شد، از نظر‌ها مخفی می‌ماند.

هر یک از حجاج تنها با یک دلار می‌توانستند نجات یابند
وی با اشاره به گوشه‌ای از سنگدلی رژیم آل سعود در حق حجاج مظلوم گفت: اگر بخواهیم یک بیمار را از مرگ نجات بدهیم باید میلیون‌ها تومان هزینه کنیم، اما هر یک از حجاج تنها با یک دلار که قیمت یک آب معدنی کوچک است می‌توانستند نجات بیابند؛ پس باید این حرف‌ها توسط نمایندگان کشورمان زده شود.

رستمیان متذکر شد: آقای ظریف و عراقچی روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و البته به‌عنوان نماینده کشورمان در جنبش غیرمتعهد‌ها به دفاع از حقوق حجاج برخواست، کوتاهی سازمان‌های بین‌المللی درباره بحران یمن و مظلومیت مردم این کشور را مطرح و تلاش کرد محکومیت داعش بین‌المللی شود؛ بنابراین حضور آقای ظریف برای شفاف‌سازی حادثه منا و به تصویر کشاندن مرگ هزاران نفر بر اثر یک سوء‌مدیریت، عدم توجه به بیماران و شهادت در اثر تشنگی اقدامی مثبت است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: این حادثه نیاز به افشاگری‌های بین‌المللی و تشکیل کمیته حقیقت یاب دارد، باید تدابیری توسط نهادهای بین‌المللی در این باره صورت بگیرد تا چنین وقایعی تکرار نشود.

ارسال نظرات