نماینده مردم تهران در گفتگو با بسیج؛
هنجارهای اخلاقی که از عوارض سیستم لیبرالیسم و سرمایه داری است سنخیتی با فرهنگ مردم ایران به ویژه با توجه به ارزش های توحیدی ندارد.
کد خبر: ۸۵۷۶۶۸۱
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

سیامک مره صدق عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: هنجارهای اخلاقی که از عوارض سیستم لیبرالیسم و سرمایه داری است سنخیتی با فرهنگ مردم ایران به ویژه با توجه به ارزش های توحیدی ندارد.

وی افزود: حتی اگر ما به زمان قبل از ورود اسلام به ایران هم نگاه کنیم درتصاویر می بینیم که ایرانیان پایبند اصول اخلاقی هستند و هیچ گاه فرهنگ برهنگی و بی بند و باری در ایران نهادینه نشده است.

مره صدق تأکید کرد: متاسفانه با تهاجم فرهنگی که از سوی غرب به ویژه به وسیله سیستم های جدید رسانه ای صورت می گیرد میزان پایبندی برخی از گروه های جامعه به ارزش ها کمتر شده است و دربعضی از افراد این بی ادبی و گستاخی به حدی رسیده که رفتار خلاف اخلاق ملی مردم ایران را در ملا عام انجام می دهند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: دو کار باید همزمان انجام شود یکی بعد فرهنگی قضیه است که اهمیت زیادی دارد اگر ما بتوانیم ارزش های الهی و توحیدی را برای مردم به درستی تبیین کنیم و فرهنگ ایثار و پایبندی به ارزش ها رادر وجود تمام مردم نهادینه کنیم طبیعتا شاهد خیلی از مسائل نخواهیم نبود.

وی افزود: قوای انتظامی هم باید به وظایف خود عمل کنند چرا که علنی شدن فسق و فجور باعث ناکارایی زمینه های فرهنگی در جامعه می شود.


ارسال نظرات