خبرهای داغ:
حقیقت‌پور:

ظریف باید از پیشگاه ملت ایران عذرخواهی کند‌

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت در امتنا از دادن لایحه برجام به مجلس دچار اشتباه و خطای بزرگ و استراتژیک شده است.
کد خبر: ۸۵۷۶۷۳۷
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
به گزارش بسیج،  منصور حقیقت‌پور  اظهار کرد: گزارش نهایی برجام برای ارائه به مجلس آماده شده و ما امروز در  این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنیم تا به جای تقدیم لایحه از سوی دولت، مجلس در قالب طرح دو فوریتی برجام را به تصویب برساند.

وی افزود: ما هر چه منتظر شدیم تا دولت در این زمینه پیش‌دستی کند اما به این کار اقدام نکرد و در این زمینه بنده به صراحت اعلام می‌کنم که دولت دچار اشتباه بزرگی شد در حالی که با همراهی مجلس می‌توانست بله یا نه با پشتوانه قانونی را در اجرای برجام بگیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به هیچ‌وجه مجلس در این ماجرا مقصر نیست و دچار قصور و کم‌کاری نشده بلکه این دولت است که در این ماجرا رفوزه شده است و قطعا تبعات آن را نیز لمس خواهد کرد.

حقیقت‌پور در مورد دست دادن ظریف با اوباما نیز عنوان کرد: بنده معتقدم وزیر امور خارجه ما در این ماجرا اشتباه بزرگی را مرتکب شد و باید از پیشگاه ملت عذرخواهی کند.

وی در پاسخ به این سئوال که استیضاح وزیر امور خارجه تا چه حد صحت دارد، افزود: بعید به نظر می‌رسد که کار به استیضاح برسد اما ممکن است در فضای انتقادات تند مجلس به وزیر امور خارجه اگر عذرخواهی انجام نشد کار به جاهای باریک‌تر برسد.

این نماینده مجلس یادآور شد: بنده مخالف استیضاح احتمالی وزیر امور خارجه هستم و بر این باورم که در این شرایط باید فضا را آرام کرد تا بسیاری از مسائل با آرامش حل و فصل شود.

حقیقت‌پور در مورد کوتاه آمدن دولت در ماجرای اخیر منا تصریح کرد: انتظار داشتیم دولت یازدهم انقلابی‌تر از این عمل کند اما به نظر می‌رسد به خاطر برخی ملاحظات دولت با حکام عربستان مماشات کرده است

ارسال نظرات
پر بیننده ها