رضا اسماعیلی در کارگاه شعر کودک ونوجوان بسیج اردبیل گفت: شهدا مظهر ایثار واز خودگذشتگی , وارستگی , توکل ,ساده زیستی , مبارزه با هوای نفس بندگی , اخلاص وخدمت به مردم بودند.
کد خبر: ۸۵۷۶۷۳۹
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رضا اسماعیلی، شعر برجسته کشور امروز درکارگاه تخصصی شعر کودک ونوجوان که به همت سازمان سبیج هنرمندان استان اردبیل با حضور 45 نفر از شعرا در مشگین شهر برگزار شده بود اظهار داشت : رسالت شعر وادبیات بعد از پایان یافتن دفاع مقدس , روایت و به تصویر در آوردن حماسه آفرینی های نسلی است که به اراده الهی برای اقامه حق وعدالت در زمین قیام کرد و همه هستی خود را درطبق اخلاص وارادت گذاشت تاحقیقتی به نام اسلام احیا وجاودانه بماند.

وی افزود : هنر وادبیات مطلوب و مورد انتظار اسلام , هنر وادبیاتی است که دل به ارزش های والای الهی وانسانی داده باشد ورا ه تکامل انسانی وحیات معقول را برای انسان هموار کرده ومرغ جان ما را در آسمان حقیقت ومعرفت به پرواز در آورد.

اسماعیلی درادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس وتجلیل از مقام شامخ شهدا گفت شهدا مظهر ایثار واز خودگذشتگی , وارستگی , توکل ,ساده زیستی , مبارزه با هوای نفس بندگی , اخلاص وخدمت به مردم بودند , شهیدانی که گمنام وبی ادعا زیستند و سرانجام با پشت پا زدن به همه ی زخارف دنیوی وانتخاب آگاهانه ی شهادت ثابت کردند که به راستی شیفتگان خدمتند نه تشنگان قدرت.

این شاعر برجسته کشو.ری تصریح کرد : جای شک نیست که شهیدان سربلند ما با انتخاب آگاهانه در روز های خون وحماسه , در سرتاسر مرز های گلرنگ ایران با قطرات خون سرخ خویش , آنچنان شرح شکوه وعظمت روح انسانی را به تصویر کشیدند که تاجهان باقی است این نقش باقی خواهد بود.

وی در ادامه به اشاره به اینکه شعر کودک ونوجوان از آنچنان پیشینه ای برخوردار نیست افزود : قبل از طلوع انقلاب اسلامی به اندازه تعداد انگشتان یکد دست در کشور شاعر وشعر کودک نداشتیم ولی به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی امروز شعر کودکانه در سرتاسر ایرا ن اسلامی از رشد چشمگیری برخوردارشده است.

اسماعیلی بیان داشت : انقلاب اسلامی ادبیات وشعر را از حالت رکود بیرون آورد ونسلهای جدیدی در حوزه شعر و ادبیات کودک ونوجوان به جامعه معرفی کرد که درفضای سالم ومتعهدانه تربیت شدند وتحول عظیمی در این عرصه بوجود آوردند.

وی با ابراز خوشحالی از وجود شعرای خوب با سواد درعرصه ادبیات وشعر کودک ونوجوان دراستان اردبیل گفت : حقیقتاً شعرای کودک ونوجوان استان اردبیل سرمایه ملی این کشور هستند که باید مورد حمایت جدی قرار گیرند تا استعدادهای درخشان خویش را در معرض سمع ونظرهمگان قرار دهند.

ارسال نظرات