خبرهای داغ:
دبیرجشنواره شعر"بهانه ها" گفت: رویکرد شاعران به مضمون ادبیات کودک ونوجوان کمتر از دیگر مضمون ها است.
کد خبر: ۸۵۷۶۷۸۰
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، مرضیه مرادی، دبیر هفتمین جشنواره شعر بسیج هنرمندان در آیین پایانی دومین فصل‌واره جشنواره شعر رازستان با عنوان"بهان ها" بیان داشت: ادبیات کودک و نوجوانان اگرچه در ادبیات کهن ما ریشه دوانده اما شاعران محدودی در پی سرایش با این رویکرد هستند.

مرادی با اشاره به حضور شاعران استان فارس در حوزه های زبان وادبیات فارسی ابراز داشت: استان فارس همیشه در قسمت های مختلف محتوا و قالب های ادبی و مضمون در صحنه حضور داشته وبه بهترین شکل ازعهده کار برآمده است و شاعران این دیارتوانسته اند در کنار دیگر مضمونها به خوبی به ادبیات کودک و نوجوان توجه داشته باشند شاعرانی چون کاووس حسن‌لی ، احد ده بزرگی، دکتر محمد مرادی، پروانه نجاتی از شاعرانی هستند که سالها در این عرصه قلم زده اند.

 مرادی افزود: شیراز انتظار داشتن استادانی را دارد که در عرصه ادبیات کودک و نوجوان سر آمدند، استادانی چون دکتر سعید حسام پور، دکتر خسرونژاد، دکتر پور گیو، دکتر مرادی و دکتر کاووس حسن لی.

دبیرجشواره شعر رازستان با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره شعر بهانه ها عنوان داشت: برخورد لازم داشتیم تا با برگزاری این جشنواره به کشف استعدادهای جدید در این زمینه دست بزنیم و با پروراندن و تشویق آنها در آینده، استادان نام آوری در عرصه ادبیات کودک ونوجوان از استان فارس برخیزند.

 مرادی با اشاره به کیفیت دومین فصل‌واره جشنواره رازستان تصریح نمود: بدیهی است رویکرد شاعران به مضمون کودک ونوجوان کمتر از دیگر مضمون هاست و حضور شاعران در این جشنواره اگرچه از لحاظ کمی کمتراست اما از لحاظ کیفی بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است، دومین فصل‌واره ازجشنواره شعر رازستان با عنوان "بهانه ها" با موضوع کودک ونوجوان و به همت بسیج هنرمندان فارس و با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، حوزه هنری فارس وشهرداری شیراز در شهریورماه برگزار گردید و در هفته دفاع مقدس به کار خود پایان داد. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها