خبرهای داغ:
همایش غدیر از ناحیه بسیج سروستان برگزار گردید؛
به مناسبت دهه امامت وولایت همایش غدیر با حضور جمع کثیری از هیآت مذهبی، اعضای کانون های فرهنگی مساجد و بسیجیان پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان سروستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۶۷۸۶
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، در این همایش بصیرتی که با حضور جمع کثیری از مردم ولایت مدار و بصیر شهرستان سروستان همراه بود، سرگرد پاسدار غلامعلی احمدی ضمن تبریک میلاد امام هادی(ع) و دهه ولایت با اشاره به فاجعه دردناک منا و کشته و زخمی شدن جمع زیادی از حجاج بیت الله الحرام اظهار داشت: جهان اسلام این فاجعه تلخ و ناگوار که ماحصل بی کفایتی و بی مسئولیتی عمال سفاک آل سعود می باشد را از یاد نخواهد برد.

 وی در ادامه این مطلب ضمن ابراز همدردی با خانواده های عزادار حجاج ایرانی این واقعه اسف بار تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از همه امکانات خویش و از طریق مراجعه بین المللی پیگیر استیفای حقوق اتباع خویش در این حادثه ناگوار خواهد بود.

غلامعلی احمدی در بخش دیگری از سخنان خویش ضمن تاکید بر اتحاد و یکدلی ملی در جهت پیشبرد اهداف انقلاب،امام(ره) و شهدا تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای تصریح کرد: وحدت و یکدلی همراه با بصیرت دینی و داشتن روحیه استکبار ستیزی امکان پذیر خواهد بود و قطعا کسانی که دم از همدلی و همزبانی می زنند و در عین حال با دفاع از عناصر فتنه که جزء خطوط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد، سعی در تطهیر آنان دارند راه به جایی نخواهند برد.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سروستان در پایان سخنان خویش اظهار داشت: تلاش و همکاری نیروی مقاومت بسیج در جهت گسترش وحدت و انسجام ملی با همه گروهها ی دلسوز و حامی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به استثناء فتنه گران، معاندین و حامیان انها همچنان ادامه خواهد داشت.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام امین رصاف،رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس طی  سخنانی ضمن اشاره به حادثه دردناک منا و کشته و زخمی شدن بیش از چهار هزار نفر از حجاج خانه خدا اظهار داشت: بی کفایتی آل سعود هم به اسلام و مسلمین و هم به فریضه حج آسیب جدی رساند و این آسیب رسانی، گناه نابخشودنی است.

 وی ضمن بیان گوشه هایی از عمق این فاجعه تلخ و فراموش ناشدنی تصریح کرد: اثرات این آسیب به این زودی ها برطرف نخواهد شد و مسئولین کشور باید با جدیت هر چه تمام تر پیگیر احقاق حقوق حجاج ایرانی ها باشند.

 حجت الاسلام رصاف در ادامه سخنان خویش ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس به معنای ادامه راه شهدا و تجدید میثاق با آرمان های امام(ره)، انقلاب و مقام معظم رهبری است.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واقعه مهم غدیر خم تصریح کرد: غدیر از ارکان اصلی اعتقادات ماست و نگاه جدی به این مساله یک فریضه مهم و اساسی در دین مبین اسلام است.

 وی با بیان ویژگی های منحصر به فرد امام علی(ع) در جهت برپایی عدالت در جامعه تاکید کرد: در سیره علوی حکومت وسیله ای برای برپایی عدالت است نه اینکه عدالت وسیله ای باشد برای رسیدن به حکومت.

 حجت الاسلام رصاف با بیان اینکه حکومت امام علی(ع) بر مبنای تقوا محوری و تلاش دائم در جهت اجرای عدالت در سطح جامعه اسلام بود،تاکید کرد: دلیل اینکه سیاستمداران دوران حکومت آقا امیرالمومنین(ع) توان درک عدالت ایشان را نداشتند این بود که نگاه آنها به مساله عدالت وسیله ای بود برای رسیدن به حکومت و همگان دیدند که امام علی(ع) در مقابل خواست آنها ایستاد و با کسانی جنگید که سابقه طولانی در دین داشتند.

حجت الاسلام رصاف همچنین تاکید کرد: برای رسیدن به بصیرت علوی باید نگاهی موشکافانه به سیره علوی داشت و مطیع و عامل به دستورات ولایت بود وگرنه در گرداب فتنه غرق خواهیم شد.

 وی با تاکید مجدد بر اهمیت گسترش فرهنگ غدیر در سراسر جامعه اسلامی تاکید کرد: ولایت،جوهره اصلی فرهنگ غدیر بوده و به همین دلیل است که دشمنان اسلام همه تلاش خود را از همان ابتدا تاکنون بر حذف و یا تحریف واقعه غدیر خم دارند زیرا ولایت سد مستحکم اسلام در مقابل تحریف دین از سوی دشمنان است.

 وی در پایان سخنان خویش خواستار ایجاد بستر های لازم در جهت گسترش فرهنگ غدیر شد و تاکید کرد:برای نشر این فریضه  مهم دینی باید همه تلاش کنند و هر کس بر حسب توان خویش، ره توشه ای برای آخرت خود فراهم نماید زیرا داشتن حب امام علی(ع) و فرزندان پاکش یکی از شاخصه های ایمان به ویژه  در فرهنگ شیعه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها