معاون برنامه ریزی و توسعه ای شرکت آب و فاضلاب مطرح کرد
معاون برنامه ریزی و توسعه ای شرکت آب و فاضلاب با اعلام اینکه در بخش آبرسانی طرح های نیمه تمام آبی 24هزار میلیارد تومان در بخش شهری و 11هزار میلیارد تومان در بخش روستایی نیاز داریم،گفت:این در حالی است که سالانه کمتر از 100میلیارد تومان دریافت می کنیم.
کد خبر: ۸۵۷۶۸۱۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اصغر قانع مقابل دوربین تلویزیون افزود: در بخش آبرسانی روستایی که شامل 924 مجتمع آبرسانی می شود 11 هزار میلیارد تومان  منابع مالی نیاز است .

وی افزود: در بخش طرح های فاضلاب که در 226 شهر در حال اجراست برای تکمیل این طرح ها بیش از 19 هزار میلیارد تومان نیاز است.

قانع  باتاکید بر اینکه اگر بخواهیم طرح های جدیدی را تعریف کنیم علاوه بر نیاز طرح های در حال اجرا  باید منابع جدیدی نیز در نظر گرفته شود ، گفت : برای تکمیل شبکه فاضلاب شهر تهران  حدود 10 هزار میلیارد تومان  منابع  مالی نیاز است.

معاون برنامه ریزی و توسعه ای شرکت آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه  منابع دولتی محدود است و سالانه  کمتر از 100 میلیارد تومان اعتبار دریافت می کنیم ، افزود : در بخش فاضلاب این رقم کمتر است و اگر این روند دریافت منابع مالی دولتی ادامه یابد اجرای طرح ها ده تا بیست سال طول می کشد.

قانع با اشاره به اینکه طولانی شدن طرح ها  موجب غیراقتصادی شدن آنها می شود ، گفت : برای جذب منابع مالی مانند بخش خصوصی باید برای تکمیل طرح ها  استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه  تلاش می کنیم هیچ طرح جدیدی را  آغاز نکنیم ، گفت : بر روی تکمیل طرح های نیمه تمام تمرکز کرده ایم و این طرح ها اولویت بندی شده است تا تکمیل و بهره برداری شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه ای شرکت آب و فاضلاب کشور به کمک های مردمی که از طریق مصوبه شورای شهر دریافت می شود ، اشاره کرد و گفت : بخشی از طرح های فاضلاب شهرها از با این کمک ها اجرا می شود.

قانع افزود : 111 طرح فاضلاب با سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش BOO  و BOT  و بیع متقابل اغاز شده است.

وی گفت : فاینانس طرح ها نیز با استفاده از تسهیلات بانک توسعه ای است و تعداد محدودی نیز فاینانس خارجی داریم.

قانع افزود : شرکت فاضلاب بیشترین سرمایه طرح های خود را از طریق  بانک توسعه اسلامی و بانک جهانی جذب کرده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه ای شرکت آب و فاضلاب کشور گفت : حدود 800 میلیون یورو اعتبار مصوب بانک توسعه اسلامی داریم  که در طرح های فاضلاب استفاده خواهد شد.

وی به حضور بخش خصوصی در طرح های فاضلاب کشور اشاره کرد و گفت : تاکنون برای  مشارکت بخش خصوصی بیش از چهار هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است که این مبلغ در بخش آب و فاضلاب و احداث تصفیه خانه ها هزینه می شود.

ارسال نظرات