خبرهای داغ:
کارآفرین بسیجی خطاب به مسئولین:

بازار فروش عسل، خواسته زنبورداران

کارآفرین بسیجی در خضری دشت بیاض با بیان اینکه از درآمد خود ناراضی نیستم خطاب به مسئولین گفت: در فروش عسل به زنبورداران کمک کنید چرا که موسم برداشت عسل است و ما حاصل زحمات یکساله خود را می بینیم.
کد خبر: ۸۵۷۶۹۰۲
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سرهنگ برات زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاینات و جمعی از مسئولان از یک واحد تولیدی پرورش زنبورعسل در خضری دشت بیاض بازدید کردند.

ذکاوتی مسئول واحد پرورش زنبور عسل در این دیدار گفت: حدود 20 کندو را با اعتبار 10میلیون تومان به کمک تسهیلات سپاه قاینات و بسیج خضری دشت بیاض که سالانه حدود 100کیلو عسل بدست می آورد را پرورش داده ام.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی بخاطر کمبود شیره گل جابجا می شود همکاری وهمیاری بیشتری برای مکانی مناسب برای کندوها از مسئولین درخواست داشت و گفت: کندوها قبل از انتقال به خضری دشت بیاض در مزرعه ای از روستای محمدآباد علم قاینات نگه داری می شدند.

کارآفرین بسیجی ادامه داد: برای جوانانی که به دنبال شغل هستند صبر و حوصله مهم است ولی امروزه جوانان به دنبال میز نشینی هستند و از اینگونه اشتغال ها کمتر استقبال می کنند.

مسئول واحد پرورش زنبور عسل با بیان اینکه این واحد تولیدی سالانه حدود 5میلیون تومان درآمد دارم خاطرنشان کرد: به این شغل علاقه خاصی دارم.

وی عنوان کرد: نگه داری زنبور عسل کار دشواری است و باید برای اینکار بسیار حرفه ای عمل کرد مانند اینکه اگر ملکه مادر کمی مسن باشد نمی تواند زنبور پرورش دهد و باعث از بین رفتن زنبورهای دیگر می شود پس باید با دقت نظر جایگزین ملکه مادر را تعیین کرد تا زحمت ها از بین نرود.

ذکاوتی با بیان اینکه خود روزانه دو یا سه بار به این کندوها سر می زنم و این شغل را وابسته به خود می دانم ادامه داد: من برای ایجاد این شغل خیلی زحمت کشیدم و حتی به واحدهای تولیدی دیگر می رفتم تا از نزدیک با این حرفه آشنا شوم.

وی با بیان اینکه از درآمد خود ناراضی نیستم خطاب به مسئولین تاکید کرد: در فروش عسلها به این قشر کمک کنید چراکه موقع برداشت عسل است که زحمتهای یکساله خود را می بینیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار