مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه ثارالله
خداوند، ملت ایران را، قوم مشرقی و فارس و قوم سلمان را ذخیره کرد که در نظام امامت و امت سنگ تمام گذاشتند و می گذارند.
کد خبر: ۸۵۷۶۹۲۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
روز شنبه مورخه 11/7/94 به مناسبت عيد سعيد غدير خم مراسم جشني در محل نماز خانه ستاد سپاه ثارالله با حضور پاسداران وسربازان برگزار گرديد كه ابتداي مراسم حجه الاسلام والمسلمين محسن زاده مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه سپاه ثارالله به تبيين عيد غدير پرداخته ومطالبي را به شرح ذيل بيان فرمودند :
امامت و ولایت، زمینه یأس کفار را فراهم کرد

خبرگزاری بسيج سپاه ثارالله استان كرمان : مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: امامت و ولایت، زمینه یأس کفار را فراهم و نظام امامت، بقای رسالت را تضمین کرد.

به گزارش خبرگزاري بسيج سپاه ثارالله استان كرمان :

، حجت الاسلام محمدعلی محسن زاده، نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان در ویژه برنامه "امام و امت" با اشاره به اینکه اهمیت عید غدیر از سایر اعیاد اسلامی بالاتر است؛ گفت: عید قربان به این جهت عید شده که خداوند، رضایت داده به عملکرد دو تن از انبیای خود که تسلیم امر خدا شدند و عید فطر، عید شده برای بندگانی که یک ماه به عبودیت و بندگی خدا پرداخته اند اما عید غدیر، عید اکمال دین و اتمام نعمت هدایت الهی است و قدر یقین، این اکمال و اتمام، برترین تفضلات خداوند متعال بر همه بندگان است و لذا عیدالله الاکبر است.

وی همچنین با اشاره به مسابقه کتابخوانی"ستاره من" گفت: شهید حمید عرب نژاد، شهید بزرگواری است که در غائله کردستان نقش اساسی داشت و در دفاع مقدس به انجام وظیفه پرداخت و در نهایت به معبود خود لبیک گفت و در مسیر شهدا، شربت لقای حق را نوشید.

حجت الاسلام محسن زاده، با بیان اینکه محور اصلی عالم هستی، امامت و ولایت است؛ با استفاده از روایتی از " عیون اخبار الرضا" تصریح کرد: موضوع امامت و ولایت در نظام هستی به صورت ولایت تکوینی، یک امر پذیرفته شده است.

وی با اشاره به روایتی بیان داشت: "نفخت فیه من روحی" شمه ای و قطعه ای از نور اهل بیت علیهم السلام است؛ هنگامی که شمه ای از نور پیامبر و آل پیامبر را در آدم قرار داد،  به شرافت این امر، چنان شرافتی پیدا کرد که همه مأمور به سجده در برابر آدم شدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان با اشاره به آیه "عرضه امانت بر آسمان ها و زمین و کوه ها که ظرفیت پذیرش نداشتند اما انسان آن را پذیرفت" افزود: اما بخش عظیمی از این بشریت یا در حق این امانت ظلم کردند و یا خود را به نفهمی و جهالت زد.

وی ادامه داد: پیامبرصلی الله علیه وآله فرمودند این "امانت" ما اهل بیت هستیم و لذا خداوند این امانتش را اینگونه در قالب نور گسترش داد تا اینکه آدم به برکت این انوار مقدسه نجات پیدا کرد و در جریان طوفان زمان حضرت نوح علیه السلام، خداوند به نوح علیه السلام الهام کرد تا کشتی خود را به " حمید، عالی، فاطر، شبّر و شبیر" مزین کند که نام اهل بیت است و به برکت این اسماء مقدسه به ساحل مقصود رسید؛ همچین خداوند، وجود مبارک ابراهیم علیه السلام که آزمایش ها فراوان شد را امر به تمسک به پیامبر آخرالزمان و امام علی و آل علی کرد و ابراهیم علیه السلام در نتیجه این تمسک، آنگونه شرافت یافت که  خداوند فرمود "انی جاعلک للناس اماماً"

حجت الاسلام محسن زاده،  با اشاره به اقرار 124 هزار پیامبر به رسالت نبی مکرم اسلام ، گفت: این پیامبران به عنوان امت پیامبر آخرالزمان، هنگام رجعت، برمی گردند و جهان را هزاران سال مدیریت می کنند.

وی به بعثت نبی مکرم اسلام و مشقت های فراوان آن حضرت  برای گسترش اسلام هم اشاره و تصریح کرد: پیامبر، همه احکام برای رشد و تعالی بشر دنبال می کند اما هنوز اکمال دین نشده، لذا خداوند می فرماید آن را ابلاغ کن و نگران(جان علی علیه السلام)نباش؛ امامت و ولایت، زمینه یأس کفار را فراهم و نظام امامت، بقای رسالت را تضمین کرد.

این مسئول با بیان اینکه پس از رحلت پیامبر، آنها که ثابت قدم در مسیر امام خود باقی ماندند افراد اندکی بودند که در مسیر راستین اسلام باقی ماندند و (بقیه)مردم دست از ولایت علی و آل علی کشیدند و تعداد اندکی به عنوان امت در کنار امام خود ماندند تا اینکه در کربلا، دایره امت، گسترده تر شد و پس از کربلا دوباره تعداد اندکی تا اینکه در زمان امام صادق علیه السلام با اینکه 4 هزار شاگرد داشتند اما به فرموده حضرت به اندازه انگشتان دست "شیعه تنوری" نداشتند تا علیه بنی عباس قیام کنند.

وی با بیان روایتی که بر اساس آن "هارون مکی" از یاران امام صادق علیه السلام، بدون چون و چرا وارد تنور آتش شد، بر خلاف یکی از افراد اهل خراسان که از این دستور ابا کرد(دستوری که برای آزمایش بود) تصریح کرد: نظام امامت و ولایت، شیعه تنوری می خواهد.

حجت الاسلام محسن زاده در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: به نص آیات و روایات ،خداوند، ملت ایران را، قوم مشرقی و فارس و قوم سلمان را ذخیره کرد که در نظام امامت و امت سنگ تمام گذاشتند و می گذارند.

وی ادامه داد: امروز وقتی امام(ره)به عنوان فرزندی از فرزندان پیامبر آخرالزمان، نهضت خود را اعلام می کند؛ میلیون ها انسان شیفته امام با او همراه می شوند و شهدا به او لبیک گفتند و به این لبیک لسانی اکتفا نکردند و در راستای تثبیت نظام امامت و ولایت  و 230 هزار شهید و هزاران جانباز حرکت کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: برترین امتی که در رکاب امامت قرار دارد، مردم شریف ایران اسلامی هستند و این انتظار اهل بیت است که خود را برای تشکیل حاکمیت نظام ولایت در آخرالزمان آماده کند.

پايان مراسم به پاسداران وسربازان كه نام آنها علي بوده هدايايي به رسم يادبود تقديم گرديد وهمچنين به سادات حاضر در محفل كه نام علي را داشتند كارت هديه 50 هزار توماني نيز از طرف دفتر نمايندگي ولي فقيه سپاه ثارالله تقديم گرديد.

اسلام عليك يا علي بن ابي الطالب عليه السلام

 

ارسال نظرات