استاندار لرستان گفت: رویکرد حکام آل سعود در رابطه انتقال حجاج جان‎باخته حادثه منا به کشور پس از بیانات مقتدرانه مقام معظم رهبری تغییری محسوس داشته است.
کد خبر: ۸۵۷۶۹۶۷
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، هوشنگ بازوند ظهر امروز در مراسم خاکسپاری پنج تن از جان‎باختگان بروجردی حادثه منا در این شهرستان اظهار کرد:  عامل اصلی فاجعه منا بی‎لیاقتی و بی‎برنامگی مسئولان برگزاری حج در عربستان است.  

وی عنوان کرد: سهم استان لرستان از میان 465 جان‎باخته حجاج ایرانی در حادثه منا 32 و سهم شهرستان بروجرد نیز 14 نفر است.

استاندار لرستان به استقبال باشکوه مردم مومن و متعهد شهرستان بروجرد از پیکر مطهر پنج تن از جان‎باختگان این حادثه اشاره و تاکید کرد: شعار همدلی و همزبانی مردم و مسئولان امروز و در خاکسپاری پیکر این حجاج به منصه ظهور نشسته است.

بازوند ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با برخورد با مسببین حادثه منا فصل الخطابی در این باره است.  

وی به تلاش‎های شبانه روزی مسئولان کشوری در انتقال پیکرهای حجاج ایرانی جان‌باخته این حادثه هولناک اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود فضای سنگین در کشور عربستان این مسئولان همه تلاش خود را برای انتقال اجساد به کار بسته‎اند.

استاندار لرستان یادآور شد: سخنان ریاست جمهور در رابطه با برخورد با عاملان فاجعه منا در راستای بیانات مقام معظم رهبری سهم عمده‎ای در نشان دادن نرمش از سوی حکام آل سعود داشته است.

بازوند اضافه کرد: برنامه‌ریزی برگزاری کنگره حج امسال از سوی حکام عربستانی ضعیف بوده است.

وی ادامه داد: ضعف در برنامه‎ریزی مسئولان برگزار کننده حج پس از رخ دادن فاجعه منا نیز به قوت خود باقی مانده است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: بی‎تدبیری حکام آل سعود در برگزاری فریضه حج امسال می‌تواند بستری برای مدیریت کنگره حج توسط دول اسلامی باشد.

بازوند تصریح کرد: برخورد حکام آل سعود با میهمانان حرم امن الهی برخوردی ناشایست و تاسف بار است.

وی اظهار کرد: امید است مردم قدرشناس، فهیم و مومن شهرستان بروجرد استقبالی به باشکوهی و وسعت استقبال امروز از سایر جان‎باختگان این شهرستان در روزهای آتی داشته باشند.

ارسال نظرات