مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه 8.3 دهم درصد جمعیت یزد سالمند هستند، گفت: بر اساس این آمار، 90 هزار سالمند در استان یزد زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۷۷۰۰۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: جلیل عفتی صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی سالمند، با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی تعرفی سالمندی را از سن 60 سال دانسته، اظهار داشت:  آمار سالمندان در کشور ایران هفت و سه دهم در صد است‌، اما در استان یزد هشت و سه دهم درصد است و این نشان می‌دهد که آمار سالمندی در یزد یک درصد بیشتر از متوسط کشوری است.

وی آمار سالمندی در یزد را رو به گسترش دانست و گفت: زمانی که آمار سالمندی در جامعه‌ای به 12 درصد برسد، در آن جامعه پدیده سالمندی رخ داده و استان یزد هم به این آمار نسبت به میانگین کشوری نزدیک تر است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در ارتباط با عوامل افزایش نرخ سالمند، گفت: افزایش سن امید به زندگی که به دلیل پیشرفت ارائه خدمات بهداشتی درمانی ایجاد می شود یکی از دلایلی است که سبب افزایش نرخ سالمندی می شود همچنین کاهش نرخ جمعیت هم یکی دیگر از عواملی است که در این راستا تاثیرگذار به حساب می آید.

عفتی با تاکید بر اهمیت توجه و رسیدگی بیشتر به سالمندان در ارائه خدمات مختلف مورد نیاز آنها، گفت: با توجه به اینکه نرخ سالمندی در استان یزد بیش از متوسط کشوری است، تکریم سالمندان هم باید در جامعه بیشتر رخ دهد و همه مسئولان در این زمینه مشارکت داشته باشند.

عفتی با اشاره به اینکه 90 هزار سالمند در استان یزد زندگی می کنند، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف دینی و ملی ما این است که به تکریم سالمندان در جامعه بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه رشد سالمندی بر اساس آمارهای جهانی یک و هفت دهم درصد است، افزود: این میزان در کشور ما دو و سه دهم درصد است و نسبت به آمار جهانی شش دهم درصد افزایش سالنمدی را مشاهده می کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه هدف بهزیستی در بحث سالمندی علاوه بر ارائه خدمات مناسب، بحث سالم پیر شدن است، عنوان کرد: بهزیستی تلاش دارد با آموزش روش‌های سالم پیر شدن، این موضوع را در جامعه گسترش دهد.

 

ارسال نظرات