سخنان رهبر معظم انقلاب در نوشهر بازتاب جهانی بسیار وسیعی داشت و بار دیگر اقتدار ایران اسلامی برای جهانیان به‌خوبی مشخص شد.
کد خبر: ۸۵۷۷۰۱۴
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیت‌الله‌ نورالله طبرسی با تبریک ایام عید غدیر، اظهار کرد: رسالت پیامبر (ص) به‌واسطه معرفی علی (ع) به عنوان امام اول تکمیل شد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به ولایت‌مداری مردم استان، بیان داشت: مردم مازندران ارادت خود به ائمه‌اطهار را در طول تاریخ به اثبات رساندند و این روند نیز همچنان ادامه دارد.

طبرسی تصریح کرد: غدیر علاوه بر واقعه تاریخی یک واقعه اعتقادی نیز هست و در کنار توحید، پیامبر و معاد قرار دارد و هر انسان معتقد به خدا باید علی (ع) را نیز به عنوان امام همام بپذیرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای حجاج در منا به وجود آمد، افزود: ابعاد فاجعه منا روز به روز گسترده‌تر می‌شود، همه امت اسلام در این واقعه دچار آسیب و خسران شدند.

امام جمعه ساری با اعلام اینکه عربستان دو عید مسلمانان جهان را به عزا تبدیل کرد، بیان داشت: کینه آل‌سعود نسبت به اسلام در واقعه منا به خوبی مشخص شد.

طبرسی خاطرنشان کرد: اقدام به‌موقع نیروهای امدادی عربستان در واقعه منا، سبب کاهش میزان جان‌باختگان واقعه منا می‌شد و بنا به اظهارات شاهدان عینی اگر تنها آب آشامیدنی به موقع در اختیار افراد مصدوم قرار می‌گرفت میزان کشته‌ها به نصف هم کاهش پیدا می‌کرد.

وی تاکید کرد: دولت عربستان باید به دلیل کوتاهی که در واقعه منا داشت از مسلمانان جهان عذرخواهی کند و از طرفی کشورهای اسلامی باید برنامه برای تغییر مدیریت حج را طرح‌ریزی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران یادآور شد: مدیریت حج در اختیار کشورهای اسلامی قرار گیرد و این موضوع باید به صورت جدی مطرح و نسبت به آن تصمیم‌گیری شود.

وی با اعلام اینکه آل‌سعود در واقعه منا برچسب مهمان‌کشی خورده است، گفت: مدیریت حرمین شریفین باید از دست آل‌سعود خارج شود.

امام جمعه ساری به اظهارات روزهای گذشته رهبر معظم انقلاب در نوشهر نیز اشاره کرد و بیان داشت: سخنان صریح رهبر معظم انقلاب در جمع دانش‌آموختگان نیروی دریایی در نوشهر گره مشکلاتی که آل‌سعود برای حجاج ایجاد کرد را باز کرد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران تصریح کرد: آل‌سعود بنای تحویل پیکر مطهر جان‌باختگان را نداشت که رهبری فرمودند پاسخ ایران نسبت به بی‌احترامی به اجساد جان‌باختگان سخت و خشن خواهد بود سبب شد که آل‌سعود دست از خباثت خود بردارد.

وی یادآور شد: سخنان رهبر معظم انقلاب در نوشهر بازتاب جهانی بسیار وسیعی داشت و بار دیگر اقتدار ایران اسلامی برای جهانیان به‌خوبی مشخص شد.

طبرسی در پایان گفت: اگر ایران بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بخواهد دست به اقدام نظامی علیه آل‌سعود و امثال آنها بزند چیزی از عربستان و آل‌سعود باقی نمی‌ماند و دین اسلام دین صلح و سازش است ولی ظلم را بر نمی‌تابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها