این‌روزها فضای سرزمین سبز علویان در اندوه از دست دادن انسان‌های بی‌گناه، سیاه پوش شده است و همه نگاه‌ها به کبوتران سپیدیست که بی‌‌جان و بی‌بال و پر، از خانه خدا آمده‌اند.
کد خبر: ۸۵۷۷۰۲۴
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، صبح عید قربان در حالی که حجاج کشورهای مختلف جهان در حال به‌جا آوردن مناسک و آیین باشکوه حج ابراهیمی بودند؛ به‌ناگاه حادثه‌ای به وقوع پیوست که به جان‌باختن هزاران انسان بی‌گناه منجر شد.

حادثه‌ای که به سبب سهل‌انگاری مجریان آن به فاجعه‌ای بزرگ و نابخشودنی تبدیل شد که دل میلیون‌ها انسان در سراسر جهان را به درد آورده است.

در صبحی که بیش از یک‌ونیم میلیون زائر مسلمان با دلی سرشار از امیدواری و توکل به یکتای بی‌همتا تنها نام او را به زبان آورده و از شیطان‌های درونی و بیرونی دوری می‌جستند و می‌رفت تا یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان جهان با شادی و امید به پایان رسد اما با تدابیر غیرمنطقی و غیرعقلانی مقامات سعودی و سد کردن راه عبور حجاج در آن گرمای 50 درجه شبه‌جزیره عربستان، هزاران زائر مسلمان قربانی شدند.

کوته‌فکری و لجاجت سعودی‌ها در امتناع از کمک‌رسانی نیروهای مردمی به آسیب‌دیدگان و حتی دریغ داشتن آسیب‌دیدگان از جرعه‌ای آب، باعث شد تا منظره‌ای دلخراش و اتفاقی غیرقابل توصیف و باور به وقوع بپیوندد.

عید قربان سال 1436 هجری قمری به یکی از فاجعه‌آمیزترین حوادث تاریخ بدل شد و با رفتارهای غیرمعقول آل‌سعود چهره استکباری و شیطانی آنها بیش از پیش بر همگان نمایان شد.

آل‌سعود که شاید تا دیروز پشت پرده اسلام به نام خادم‌الحرمین شناخته می‌شد، اکنون به خائن‌الحرمین تبدیل شد و نشان داد که لیاقت اداره مناسک حج را ندارد.

نگاه‌های بی‌تفاوت مقامات سعودی از درون کاخ‌های شیطانی و پنجره‌های شیشه‌ای به جمعیتی که در حال کمک خواستن و جان دادن بودند، نشان از عمق کینه آنها به مسلمانان و به‌ویژه شیعیان دارد.

در حج امسال، هزاران ایرانی با بدرقه خویشان و آشنایان و با سلام و صلوات به سرزمین وحی قدم گذاشتند و به امید روزهای بهتر و زیباتر به اعمال مناسک حج پرداختند اما با فاجعه‌ای که به وقوع پیوست همه آنها با چشمانی اشک‌بار در حال بازگشت به خانه و کاشانه هستند.

آنها می‌آیند در حالی که خانواده، دوستان، هم‌کاروانی‌ها و هموطنان خود را دیدند که جلوی چشمان‌شان پرپر شدند و قطره‌ای آب نیز از آنها دریغ شد.

آنها می‌آیند و اسناد تازه‌ای از جنایات آل سعود را برملا می‌کنند تا اعمال غیربشری و غیرانسانی آنها همواره در حافظه تاریخ بماند.

فرودگاه‌های سراسر کشور که این‌روزها باید محل شادی و تبریک بود اما به غم‌کده‌ای تبدیل شد و پروازها یکی پس از دیگری پیام‌آور اندوهی سنگین هستند که در باور نمی‌گنجد.

دیگر مثل گذشته گل و شیرینی و اسپندی در کار نیست و اگر هم باشد با اشک و ناله‌های جانسوز همراه است.

از استان مازندران نیز 3 هزار نفر به مکه معظمه اعزام شدند که در آن حادثه تلخ عید قربان، شماری مفقود و مجروح شدند که طبق اعلام سازمان حج با درنظر گرفتن مفقودان به‌عنوان جان‌باخته، آخرین آمار جان‌باختگان حادثه منا در مازندران 49 تن اعلام شد.

روز گذشته، پیکر هشت حاجی احراز هویت‌شده مازندرانی به نام‌های ولی ذکایی، هدایت قاسمی، علی قنبری، عبدالله کاظمی‌حاجی، محسن رضایی، محمدباقر بذارچمازکتی، رجب نعمتی و محمد حسن‌پورکردآسیابی به همراه بیش از یکصد قربانی دیگر این حادثه وارد ایران شد.

آنها در لباس احرام به دیدار حق شتافتند؛ لباسی که خارج از همه تعلقات دنیوی است، همان آخرین لباسی که با آن خاک می‌شویم.

این‌روزها بسیاری از پرچم‌های تبریک از در و دیوارهای محل برداشته و جای آنها پارچه‌های سیاه و تسلیت نصب شده است، فقط بنرهای «حجکم مقبول و سعیکم مشکور» مانده است.

این‌روزها فضای سرزمین سبز علویان در اندوه از دست دادن انسان‌های بی‌گناه، سیاه پوشیده است و همه نگاه‌ها به کبوتران سپیدی است که بی‌‌جان و بی‌بال و پر، از خانه خدا آمده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها