خبرهای داغ:
شهردار خامنه:

آسفالت ریزی نزديك به دو هزار تن آسفالت در خامنه/موزه مشروطه در خانه شیخ محمد خیابانی ساخته می شود

خبرگزاری بسیج: شهردار خامنه در نشست خود با حبرنگاران از آسفالت ریزی نزدیک به دوهزار تن آسفالت در سطح شهر خامنه خبر داد و گفت: این میزان حجم آسفالت ریزی در سال 94 بی سابقه بوده و برابر با حجم آسفالت ریزی پنج سال گذشته در این شهر است.
کد خبر: ۸۵۷۷۰۹۰
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، بابک شریفی با اعلام این خبر افزود: این حجم آسفالت ریزی محلات شهر خامنه از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای، اعتبارات داخلی و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور آسفالت ریزی شد.

وی ادامه داد: بر اساس نیازسنجی های انجام گرفته و با هماهنگی شورای اسلامی توزیع عادلانه در این آسفالت ریزی ها سرلوحه کار شهرداری بوده و به صورت متوسط در همه محلات و کوچه های خاکی آسفالت ریزی اساسی، روکش و لکه گیری انجام شده است.

شریفی تأکید کرد: بی شک خدمت به مردم فرهنگی شهر خامنه افتخار بزرگی است که قدردان این فرصت خدمت بوده و تلاش خواهیم کرد که در آینده نیز حجم، کیفیت و سطح خدمت رسانی ها را افزایش دهیم.

وی حجم آسفالت ریزی امسال را در محلاتی همچون کوی نساجی، کوچه مقیم آذر، محله پیرباغچه، چنار، کمربندی امام خمینی(ره)، خیابان شیخ محمد خیابانی، خیابان الغدیر، خیابان قدس، خیابان هنرستان، کوی بهار، کوی شهید مهدی نژاد، کوی فرهنگیان، کوی کهریز، خیابان خندق، کوی دانش ۲، خیابان ۱۲ متری شهید سپهری و … برشمرد.

شریفی بیان داشت: علیرغم کمبود منابع اعتباری در سال جاری تلاش می کنیم از وضعیت موجود به نحو احسن استفاده کرده و در راستای تأمین منابع مالی و درآمدی پایدار برای شهرداری برنامه ریزی کنیم.

وی از اجرای سریع طرح های درآمدی و خدماتی از جمله تالار شهر خامنه خبر داد و افزود: در طی سال جاری نزدیک به ۲۵۰۰میلیون ریال و در سال گذشته ۳۰۰۰ میلیون ریال اعتبار صرف ساخت تالار شده و طبقه مهمانسرای آن با شش واحد به پایان رسیده تلاش خواهیم کرد تا پایان سال جاری شاهد افتتاح فاز نخست طرح مذکور باشیم .

شهردار خامنه با تأکید بر استفاده از قابلیت های بخش خصوصی ادامه داد: جلسات هیأت عالی سرمایه گذاری شهرداری به صورت منظم برگزار می شود و سه طرح سرمایه گذاری در حال انجام مراحل فراخوان و شناسایی سرمایه گذار می باشد که براساس مذاکرات انجام یافته با صاحبان سرمایه و توافقات بعمل آمده امیدواریم بتوانیم سریعاً ضمن عقد قرارداد شاهد شروع آن ها باشیم که علاوه بر تأمین منبع درآمدی برای شهرداری ارزش افزوده کلی برای شهر را در پی داشته و برخی از مشکلات شهر خامنه از جمله موضوع مسکن را مرتفع می سازد.

وی در ادامه ضمن قدردانی بر لزوم تداوم حمایت همه جانبه دولت از شهرداری های کوچک اشاره و بیان کرد: نباید به شهرداری های کوچک که منابع درآمدی کافی برای انجام شرح وظائف خود را ندارند با عینک کلانشهرها نگاه شود بلکه باید مقدمات جذب سرمایه گذار و حمایت های لازمه و ایجاد ابزارهای تشویقی برای توسعه آنها فراهم شود.

شریفی ضمن قدردانی از تلاش های معاونت محترم امور عمرانی، مدیر کل محترم دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و فرماندار محترم شهرستان شبستر در اجرای طرح شهرک کارگاه های خامنه توسط بخش خصوصی در بلوار ورودی شهر ادامه داد: امیدواریم مدیریت محترم جهاد کشاورزی استان ضمن صدور دستورات لازم برای پیگیری و رفع موانع اجرای آن که بیش از یکسال از پیگیری و ارائه پرونده آن برای تغییر کاربری توسط شهرداری و سرمایه گذار می گذرد، بتوانیم از اطاله موضوع و انصراف سرمایه گذار جلوگیری کنیم تا ا با اجرای طرح مذکور یکی از مشکلات شهر خامنه که موضوع اشتغال و درآمدزایی می باشد برطرف شود.

در ادامه شریفی به تلاش های شهرداری خامنه برای استفاده مناسب از صنعت توریسم و گردشگر اشاره داشته و گفت: یکی از اولویت ها و برنامه های این شهرداری سرمایه گذاری در موضوع گردشگری می باشد که طرح ساماندهی و بازسازی منطقه تاریخی درختان چنار در دستور کار شهرداری قرار داشته و ضمن قدردانی از زحمات فرماندار برای تصویب اعتبار بازسازی آن در کمیته برنامه ریزی شهرستان شبستر، انشاءالله در سال جاری طرح بازسازی آن آغاز و به جهت اهمیت آن و حضور گردشگران زیاد جهت بازدید از درختان مذکور امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی تعبیه خواهد گردید

وی ادامه داد: همچنین شهرداری برای استفاده مناسب از جاذبه های گردشگری و معرفی شهر ولایت از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد و انشاءالله موزه مشروطه نیز در خانه شیخ محمد خیابانی پس از ثبت ملی و تأمین اعتبار از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساخته خواهد شد.

در پایان شهردار خامنه خواهان همکاری بیشتر برای اجرای طرح های سرمایه گذاری از جمله شهرک صنفی و کارگاهی توسط بخش خصوصی در شهر خامنه همچنین توسعه منطقه گردشگری قره کهریز شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها