به میزبانی استان سمنان؛

دوره ملي توانمندسازي سازمان هاي مردم نهاد جوانان كشور برگزار مي شود

مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: اولین دوره ملی توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد جوانان کشور در عرصه بین الملل به میزبانی استان سمنان برگزار می گردد.
کد خبر: ۸۵۷۷۱۰۴
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان، فتاحی در گفت و گو با خبرنگاران از برگزاری اولین دوره ملی توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد جوانان جهت انجام فعالیت های بین المللی به میزبانی استان سمنان در شهمیرزاد خبر داد.

وي با اشاره به نقش سازمانهای مردم نهاد در افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و استفاده از ظرفیت آنها در توسعه دیپلماسی عمومی، خلأ حضور مؤثر سمن ها در عرصه بین الملل را یکی از کاستی های اصلی برشمرد و بر نقش آنان به عنوان یکی از مؤلفه های قدرت اجتماعی جوانان در جامعه جهانی تاکید کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان رویکرد اصلی اداره کل ورزش و جوانان در طراحی و برگزاری اولین دوره ملی توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد جوانان کشور را ناظر بر خلاء فوق دانست.

فتاحي افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در این دوره 3 روزه اعضای فعال سمن های جوانان کشور با جایگاه و نقش سازمان های غیر دولتی در نظام بین الملل، مزایا و شیوه های حضور سمن ها در جامعه جهانی، باید ها و نبایدهای امنیتی، کارکردها و نحوه اخذ مقام مشورتی و ... آشنا شده و تجربه حضور در همایش ها، کارگاه ها و اجلاس های بین المللی شبیه سازی می گردد.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه اساتید برجسته ی کشوری در دوره ی مذکور تدریس خواهند داشت، از حضور مسؤلین وزارت ورزش و جوانان و همچنین مسؤلین وزارت امور خارجه در برنامه فوق خبر داد و گفت: در کنار برگزاری کارگاه های آموزشی, برنامه های متنوع گردشگری جهت آشنایی هر چه بیشتر مهمانان با جاذبه های گردشگری و تاریخی استان در نظر گرفته شده است.

گفتنی است؛ اولین دوره ملی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جوانان جوانان در عرصه بین الملل 14 الی 17 مهرماه 1394 با حضور قریب به 60 نفر از مدیران سازمان های مردم نهاد جوانان سراسر کشور به میزبانی استان سمنان در شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد و با همکاری مؤسسه سفیران انسان دوستی و سازمان های مردم نهاد جوانان استان سمنان برگزار می شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار