خبرهای داغ:
امام جمعه بسطام:

آسیب های فرهنگی توسط دستگاه های فرهنگ ساز رصد شود

امام‌جمعه بسطام با اشاره به لزوم رصد آسیب‌های فرهنگی توسط دستگاه‌های فرهنگ‌ساز جامعه، گفت: اگر آسیب‌های فرهنگی به‌خوبی رصد شوند می‌توان برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.
کد خبر: ۸۵۷۷۱۱۲
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام سیدعلی رضوی نسب در نشستی با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات استان سمنان که در دفتر ایشان برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت تقوین تعاملات فرهنگی و مذهبی در جامعه، اظهار داشت: برای تعامل مناسب در حوزه فرهنگ استفاده از پتانسیل‌هایی مانند هیئات مذهبی، اعزام مبلغان به روستاها، مناسبت‌های مذهبی و ملی، شورای هیئات مذهبی و ائمه جمعه و جماعات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: در این راستا بازدید دسته‌جمعی روحانیان و مبلغان مستقر در بسطام از روستاهای بخش و دیدار با روحانیان اعزامی همچنین نشست با مردم روستاهای منطقه، بحث و تبادل‌نظر درباره موضوعات فرهنگی و مراسم معنوی در دستور کار نمایندگی دفتر امام‌جمعه شهر بسطام قرار دارد که می‌تواند در راستاء اشاعه تعاملات فرهنگی مناسب باشد.

امام‌جمعه بسطام همچنین با اشاره به قدمت عزاداری ایام محرم‌الحرام در شهر بسطام، گفت: در سال گذشته مردم متدین بسطام در 50حسینیه و مسجد اقدام به برگزاری عزاداری کردند و برنامه اطعام عزاداران حسینی در این مساجد با حضور خیل کثیر مردم بسطام برگزار شد.

رضوی نسب همچنین در آستانه ماه محرم، خطاب به هیئات مذهبی و مداحان، ابراز داشت: تشکل‌های دینی و مذهبی، هیئات و تکایا باید درباره عدم ورود بدعت‌ها و آداب و روسم غلط به عزاداری سرور و سالار شهیدان هوشیار باشند لذا ما دراین‌باره به ایشان تذکر می‌دهیم.

وی ادامه داد: ممکن است برخی از روی جهل و ناآگاهی مسیری را در پیش بگیرند که امروزه بدعت محسوب شده و جایگاهی در عزاداری امام حسین(ع) و ایام محرم‌الحرام ندارد؛ لذا باید این قبیل مسائل از هیئات دینی و تکایای ما رخت بر بندد.

امام‌جمعه بسطام همچنین ضمن تاکید بر لزوم اشاعه برنامه‌های قرآنی در بسطام توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، گفت: ورود این نهاد در بحث آموزش قرآن خصوصاً در بحث تقویت حفظ، مفاهیم و ترجمه آیات الهی در حوزه علمیه و یا مجموعه امامزاده محمد(ع) این شهر می‌تواند مورد استقبال مردم متدین منطقه قرار گیرد.

رضوی نسب خواستار تقویت همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و مجموعه نهادهای فرهنگی و مذهبی بسطام شد و ابراز داشت: این نهاد می‌تواند با اعزام مربیانی مجرب نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی تربیت مربی قرآنی ویژه طلاب علوم دینی اقدام کند که قطعاً این مهم در بسطام مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

وی در خاتمه ادامه داد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان تاکنون همکاری‌های مناسبی با مجموعه نهادهای فرهنگی مذهبی بسطام داشته اما تقویت بیش‌ازپیش این تعاملات می‌تواند به نفع جامعه دینی قرآنی این منطقه باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها