خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خبر داد؛

راه اندازی سامانه سجام در استان سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به راه اندازی سامانه «سجام» گفت: این سامانه ویژه ساماندهی مبلغان و روحانیان استان راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۸۵۷۷۱۲۰
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام علی شکری در دیدار با امام جمعه بسطام در محل دفتر وی، ضمن اشاره به اهتمام ویژه این نهاد در برقراری تعاملات دینی و فرهنگی با حوزه علمیه بسطام و نهادهای دینی، فرهنگی این شهر، گفت: تقویت حوزه‌های علمیه در راستای تربیت سربازان امام زمان(عج) در عرصه معارف اسلامی ضرورتی است که اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان توجه ویژه‌ای به آن دارد.

وی ضمن تاکید بر اهتمام ویژه سازمان تبلیغات اسلامی در برقراری تعاملات دینی و فرهنگی با حوزه های علمیه و نهادهای دینی، فرهنگی، گفت: تقویت حوزه‌های علمیه در راستای تربیت سربازان امام زمان(عج) در عرصه معارف اسلامی ضرورتی است که اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان توجه ویژه‌ای به آن دارد.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان سمنان با اشاره به طرح روحانیان مستقر و هجرت ویژه سازمان تبلیغات اسلامی، ابراز داشت: استقرار روحانی در روستاهای بالای 200خانوار، اعزام مبلغ و روحانی به مناطق محروم، برگزاری دوره‌های آموزشی مربیان حفظ و تلاوت قرآن مجید ویژه طلاب و ... ازجمله وظایف اداره کل تبلیغات اسلامی استان است که در سال‌های اخیر در حد مطلوبی انجام‌شده است.

شکری تعامل مجموعه این اداره کل با نهادهای فرهنگ‌ساز جامعه به‌خصوص در بخش بسطام و حوزه علمیه این شهر را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و افزود: همچنین در راستای این تعاملات مثبت امیدواریم به‌زودی شاهد بهره‌برداری از چند خانه عامل روستایی نیمه‌تمام در بخش بسطام با یاری مسئولان باشیم.

وی حضور مستمر روحانیان در روستاها را در راستای توجه بیشتر به مسائل دینی، آموزشی و تبیین ارزشهای اسلامی امری ضروری دانست و گفت: ترویج فرهنگ دینی در روستاها همکاری و همیاری بخشداران و دهیاران را می طلبد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه «سجام» و اعزام مبلغان از حوزه‌های علمیه قم و مشهد به استان در مناسبت‌های دینی و ملی، بیان داشت: این سامانه ویژه ساماندهی مبلغان و روحانیان استان راه‌اندازی شده است و تعداد قابل‌توجهی روحانی در آن ثبت‌نام کرده‌اند لذا با راه اندازی آن قطعاً می‌توان خدمات شایان ذکری به برنامه‌های فرهنگی دینی بخش بسطام ارائه داد.

شکری خاطرنشان کرد: این سامانه همچنین علاوه بر ساماندهی مبلغان دینی و شبکه تبلیغی برای ارائه خدمات بهتر در مناسبت‌های دینی و مذهبی، می‌تواند در راستای برنامه‌ریزی فرهنگی مرتبط با سوابق طلاب، بیمه خدمات درمانی، خدمت نظام‌وظیفه و سایر موارد نیاز این قشر مؤثر باشد.

وی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین علاوه بر این سامانه در مناسبت‌های مختلف نسبت به دعوت از روحانیان تعلیم‌دیده برای مناسبت‌های خاص ملی و مذهبی مبادرت می‌ورزد که خوشبختانه حضور این مبلغان در سنوات گذشته با استقبال خوبی روبرو شده است که نمونه آن را در نوروز سال جاری مشابه کردیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی فرهنگی در روستاهای منطقه با تعامل بیشتر ائمه‌جمعه و اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان میسر می‌شود، گفت: این تعاملات می‌تواند در پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه اشاعه فرهنگ دینی مؤثر باشد.

شکری افزود: همچنین تعامل بین دستگاه‌های فرهنگ‌ساز جامعه می‌تواند در راستای فرهنگ‌سازی جدی در مقابله با بدعت‌های موجود در عزاداری حسینی (ع) و آداب ‌و رسوم غلط رایج در این ماه مفید باشد.

وی در توضیح سایر وظایفِ اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در حوزه بخش بسطام، افزود: پرداختن به فعالیت‌های قرآنی از اولویت‌های کاری این نهاد است که با تشکیل خانه‌های قرآنی در روستاها و شهر بسطام همچنین اتحادیه‌های قرآنی تحت نظارت دبیرخانه شورای قرآنی کشور و نظارت سازمان تبلیغات اسلامی ازجمله اقدامات این اداره کل در بخش بسطام هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار