آئین بزرگداشت حجاج جان باخته در شهرکرد

مراسم بزرگداشت حجاج بیت الله الحرام که در فاجعه منا جان باختند، با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولین در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۷۱۳۶
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام محمدحسین صابر اراکی در مراسم یادبود و بزرگداشت حجاج جانباخته فاجعه منا و تسکین آلام بازماندگان این عزیزان که عصر امروز در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد اظهار کرد حادثه منا و جان باختن تعداد زیادی از مسلمانان اعیاد ذی حجه برای مردم به عزا تبدیل شد و خانواده های زیادی را داغدار کرد.

وی خاطرنشان کرد این حادثه احساسی بود و همه تحت تاثیر قرار گرفتند و منقلب شدند.

استاد حوزه و دانشگاه قم، با اشاره به آیه قرآن بیان کرددر قرآن آمده است که هرکس برای خدا و بسوی خدا از خانه خارج شود و در مسیر مرگ او را فراگیرد خداوند به او پاداش عظیمی اعطا خواهد کرد.

اراکی تصریح کرد سفر حج یک کلاس دانشگاهی است و حجاج دانشجویان این دانشگاه هستند که باید از این فرصت استفاده کنند و مسیر تعالی را بیابند.

وی با اشاره به قربانگاه و قربانی کردن گوسفند در مناسک حج گفت این کشتار به صورت نمادین است و در اصل انسان باید نفس اماره خود را قربانی کند.

استاد حوزه و دانشگاه قم، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مداضله العالی اظهار کرد هیچگاه آل سعود فکر نمیکردند که رهبر عالی قدر ما این چنین پاسخی را به مستکبرین دهد و پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مداضله العالی ترس بر حکام آل سعود و حامیان آنها حاکم شد و موجب شد که آنان سریعا تغییر موضع دهند.

وی در نهایت از عموم مردم و حجاجی که سالم به کشور بازگشتند تشکر کرد و خاطرنشان کرد همه به خوبی با خانواده حجاج جانباخته همدردی کردند و این مایه آرامش این عزیزان است.

این مراسم همزمان با سراسر کشور  از ساعت 15 الی 17 روز یکشنبه 12مهرماه 94 در مصلی امام خمینی ره شهرکرد برگزار شد.

گفتنی است: 18 نفر از حجاج استان چهارمحال و بختیاری در حادثه تلخ و اسف بار منا، جان خود را از دست دادند.


ارسال نظرات