جانشین سازمان بسیج اساتید استان گیلان:

رویکرد دولت در مسیر فرهنگی پیش نمی‌رود

جانشین سازمان بسیج اساتید استان گیلان با اشاره به اینکه رویکردهای دولت متاسفانه در مسیر فرهنگی پیش نمی‌رود یادآور شد: در حوزه فرهنگی تمام بخش‌ها و جامعه باید فکر اساسی داشته باشند و امید رهبری به حرکت‌های خودجوش مردمی است.
کد خبر: ۸۵۷۷۲۰۵
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

نیازمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با بیان اینکه در حوزه فرهنگ با مشکلات زیادی مواجه هستیم اظهار کرد: اساسی‌ترین مشکل در حوزه فرهنگ، فقر در حوزه مهندسی فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم وجود تکثر نهادها در حوزه فرهنگ، اما خروجی کارهای فرهنگی نمود ندارد یاداور شد: حاکم بودن فضای لیبرالی در برخی وزرات‌خانه‌ها در دوره‌های مختلف از دیگر آسیب‌های حوزه فرهنگ است.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان گیلان با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در تشبیه "فرهنگ به هوا" گفت: متاسفانه از بسیاری شاخص‌های فرهنگی غافل شدیم.

نیازمند با اشاره به اینکه رویکردهای دولت متاسفانه در مسیر فرهنگی پیش نمی‌رود یادآور شد: در حوزه فرهنگی تمام بخش‌ها و جامعه باید فکر اساسی داشته باشند و امید رهبری به حرکت‌های خودجوش مردمی است.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی استان گیلان با چند آسیب جدی روبرو است گفت: با توجه به اینکه گیلان از استان‌های گردشگرپذیر کشور است و از این بعد در محضر آسیب‌های فراوانی قرار دارد بنابراین باید پیوست‌های فرهنگی در بسیاری از موضوعات لحاظ شود.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان گیلان عدم انسجام نیروهای فرهنگی و ترویج برخی از معروفات را از دیگر مشکلات استان در حوزه فرهنگ برشمرد.

ارسال نظرات