خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز تأکید کرد:
مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز بر ضرورت بهبود و افزایش سرانه مطالعه در جامعه به خصوص گروه‌های سنی پایه تأکید کرد
کد خبر: ۸۵۷۷۲۲۲
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، مهدی رشوند نجفی در مراسم افتتاح مدارس و واحدهای آموزش شهرستان البرز که در روستای کمال‌آباد و شهر الوند برگزار شد با اشاره به ضرورت وجود برنامه‌ریزی در زندگی برای عموم افراد جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان اظهار کرد: این ویژگی اخلاقی می‌تواند در قانون‌مدار شدن آن‌ها و ارائه یک برنامه منظم در آینده فرزندان مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های تفریحی و ورزشی در روحیه و ارتقای کیفیت و عملکرد کودکان و نوجوان تأثیر به‌سزایی دارد، تصریح کرد: برای حضور اثرگذار گروه‌های سنی پایه در شهرستان البرز و استان قزوین لازم است به جنبه‌های مختلف آموزشی و اوقات فراغت آن‌ها توجه شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز عنوان کرد: معلمان و مربیان آموزشی باید در کنار برنامه‌های آموزشی و اقدامات گوناگون در محیط مدرسه که رشد دانش‌آموزان را به همراه دارد، به نحوی برنامه‌ریزی و اقدام کند که در پایان ساعت کاری خود روحیه شاداب و سرزنده داشته باشد؛ این مهم، زمانی به دست می‌آید که معلمان به فعالیتی که انجام می‌دهند علاقه نشان دهند.

این مسئول با اشاره به جایگاه فعالیت‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی در کاهش جرایم و تخلفات ایجاد شده در جامعه ادامه داد: به هر میزان که به توسعه فضاهای آموزشی و زیرساخت‌های فرهنگی و تربیتی جامعه توجه شود، به همان اندازه نیز از فضاهای امنیتی، مانند زندان بی‌نیاز می‌شویم چراکه زندان و محیط‌های نظیر آن برای صاحبان فرهنگ معنی و مفهوم ندارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز با بیان اینکه گرایش بیش از پیش قشرهای مردمی به برنامه‌های آموزشی می‌تواند در ارتقای فرهنگ مؤثر و مفید باشد، مطرح کرد: رشد فضاهای آموزشی و زیرساخت‌های فرهنگی موجود در جامعه، منافع عموم مردم را به همراه دارد.

رشوند نجفی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: لازم است برنامه‌های آموزشی و دوره‌های مطالعاتی از سطوح پایه آموزش و پرورش انجام شود تا ضمن ایجاد علاقه در گروه‌های مختلف سنی برای گرایش بیشتر به کتاب‌خوانی، زمینه بهبود سرانه مطالعه نیز در جامعه فراهم شود.

وی افزود: اقدامات گوناگونی برای توسعه آموزش و پرورش وجود دارد که بدون همراهی عموم مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، تحقق این امور، امکان‌پذیر نخواهد بود و لازم است با هدف ارتقای توان جوانان کنونی و نسل‌های آینده برنامه‌های آموزشی شهرستان البرز و استان قزوین با همدلی و همزبانی مردم و مسئولان رشد کند.

 

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها