خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی آبیک خبر داد:

افزایش 23 درصدی دستگیری سوداگران مرگ در آبیک

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک از افزایش 23 درصدی دستگیری سوداگران مرگ طی 6 ماه امسال نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۷۲۲۴
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین، به نقل از روابط عمومی آبیک، منصور خدایی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان آبیک در دفتر فرماندهی انتظامی این شهرستان اظهار کرد: طی 6 ماه نخست امسال، دستگیری سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر نسبت به مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه در زمینه مواد مخدر در اولویت کاری نیروی انتظامی شهرستان آبیک قرار دارد، افزود: با راه‌اندازی کمپ ماده 16، حدود 50 نفر برای ترک اعتیاد به این کمپ معرفی شده‌اند که دوره ترک اعتیاد، سه ماه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با أخذ مجوز از دستگاه قضایی، کارتن‌خواب‌ها و افرادی که هزینه و وضعیت مالی مناسبی برای ترک اعتیاد نداشته‌اند با معرفی دستگاه قضایی، به کمپ ماده 16 معرفی شده‌اند.


پذیرش 70 پلیس افتخاری در آبیک

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک تصریح کرد: با راه‌اندازی پلیس‌های افتخاری در سطح کشور، این امر نیز در این شهرستان صورت گرفته و حدود 100 نفر گزینش شده‌اند که از این تعداد، 70 نفر پذیرش شده‌اند.


خدایی اضافه کرد: به مدت یک هفته پلیس‌های افتخاری از کلاس‌های آموزشی و توجیهی نظامی، انتظامی، حقوقی و قضایی بهره‌مند می‌شوند و سپس در کنار مأموران نیروی انتظامی به فعالیت می‌پردازند.
وی اذعان کرد: در نشست با مسئولان اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک، مقرر شده پلیس‌های افتخاری از دبیرستان‌ها تعیین شده تا در جلوگیری از مزاحمت‌های نوامیس که احیای امر به معروف و نهی ازمنکر است، بتوانند نیروی انتظامی را یاری رسانند.

این مسئول افزود: پلیس‌های افتخاری بنا به سطح تحصیلات و مهارت و تخصصی که دارند در رسته‌های مختلف گروه‌بندی شده و در کنار نیروی انتظامی به مأموریت می‌پردازند.

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک به راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد از سوی بخش خصوصی در روستای باقرآباد از توابع بخش بشاریات اشاره کرد و ادامه داد: در این کمپ، افرادی که بنیه مالی مناسبی دارند، به افرادی که قصد ترک اعتیاد را دارند، کمک می‌کنند و افراد معتاد طی دوره 21 روزه سم‌زدایی می‌شوند و پس از این طی این مرحله، به گروه‌های ان‌.ای معرفی می‌شوند.


تشکیل دو هزار و 177 پرونده قضایی

خدایی از تشکیل دو هزار و 177 پرونده قضایی طی 6 ماه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد، 28 درصد پرونده‌ها مربوط به نزاع و درگیری است.

وی افزود: برابر قانون و نوع جرم در زمینه نزاع و درگیری برخورد لازم با نزاع‌کنندگان صورت می‌گیرد، گرچه برنامه‌های پیشگیرانه در زمینه پیشگیری از وقوع نزاع و درگیری نیز از سوی ستاد حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک نیز صورت گرفته و در دستور کار قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس در دستور کار قرار دارد؛ این در حالی است که نقاط جغرافیایی ارتکاب نزاع و درگیری شناسایی شده و واحدهای گشتی در این مناطق تردد بیشتری دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک بیان کرد: عدم آگاهی در زمینه مجازات نزاع و درگیری‌ها، پایین بودن آستانه تحمل، افزایش بیکاری و وضعیت معیشتی، اقتصادی و فرهنگی نامناسب از عوامل ارتکاب نزاع و درگیری‌ها در این شهرستان است.

 

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها