رئیس بسیج مداحان خلخال گفت: شعرا و مداحان باید در جامعه سبب روشنگری شوند و با این روش موجب حفظ و نشر ارزشهای اسلامی، دینی و مکتبی شده و با این روش بتوانند نهضت عاشورا را زنده نگه دارند
کد خبر: ۸۵۷۷۳۰۶
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، سید فریدون اصغری در همایش مداحان خلخال که در نمازخانه سپاه پاسداران این شهر برگزار شد اظهار داشت: مداحان با پرهیز از هرگونه افراط و تفریط سعی کنند به معرفی وقایع صحیح عاشورا بپردازند و با توجه به مسئولیت سنگینی که این قشر دارد به تبلیغ سیره اهل بیت(ع) و عترت پاک ائمه اطهار باشند و مجالس مداحی در مدح و ثنای اهل بیت (ع) باعث تاثیرگذاری در بین مخاطبان می شود.

وی تصریح کرد: شعرا و مداحان باید در جامعه سبب روشنگری شوند و با این روش موجب حفظ و نشر ارزشهای اسلامی، دینی و مکتبی شده و با این روش بتوانند نهضت عاشورا را زنده نگه دارند.

رئیس کانون بسیج مداحان خلخال افزود: با وجود هجمه های ضد فرهنگی که غرب برای جوانان کشورمان طراحی کرده مقابله کنیم و اجازه ندهیم دشمن با ترفندهای مختلف، اعتقادات جوانان ما را به حمله بگیرد و مداحان و شعرا سعی کنند با شناساندن مقام و ارزش ائمه معصومین(ع) به وظیفه خطیر خود عمل نمایند و نقش مداحان در الگو سازی جامعه بسیار مهم است.

اصغری بیان داشت: ذاکران اهل بیت پیام رسانان تاریخ هستند و باید در راه ترویج و نشر فرهنگ اسلامی و اهل بیت(ع) گام بردارند و با اشاعه نهضت عاشورایی و آشنایی با عنصر شهادت طلبی که از موارد مهم یاوران و همرزمان وقایع عاشورا بود به نشر و گسترش ارزشهای دینی بپردازند.

رئیس بسیج هنرمندان خلخال بیان داشت: شعرا و مداحان با مورد توجه قرار دادن مطالعه و پژوهش، با علم و آگاهی جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و به دشمن اجازه ندهند با تهاجم فرهنگی، به عقیده جوانان کشورمان حمله ور شود و با اینکه مداحی هنر به حساب می آید می توان از آن به عنوان علم نیز بهره جست و مداحان سربازان مقابله با تهاجم فرهنگی هستند.

اصغری رئیس کانون مداحان خلخال ادامه داد: انتخاب شعر برای مداح اهل بیت(ع) حائز اهمیت بوده و باید شعرهای انتخابی در مدح و ثنای ائمه اطهار باشد تا با این روش، سبب روشنگری مخاطبین و جوانان واقع شود و از این طریق به تقویت ایمان و بصیرت افزایی در جامعه قدم برداریم.

وی اظهار کرد: مداحان در مراسم عزاداری ماه محرم مخاطبین زیادی را دارند و در این راستا سعی کنند با ساماندهی و برنامه ریزی به عنوان یک الگو در جامعه معرفی شوند و به احیای امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.
ارسال نظرات