نماينده ولي فقيه در سپاه ناحيه كوثر گفت: هفته دفاع مقدس مختص سپاه نيست بلكه بايستي همه اقشار مردم بخصوص دستگاههاي اجرايي در اجراي برنامه هاي اين هفته مقدس سهيم باشند.
کد خبر: ۸۵۷۷۳۵۰
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، نشست خبری هفته دفاع مقدس با حضور نماينده ولي فقيه سپاه ناحيه كوثر و چند تن از خبرنگاران افتخاري بسیج در محل سپاه كوثر برگزار شد.
حجت الاسلام وحيد شعيبي، نماينده ولي فقيه در سپاه ناحيه كوثر در اين نشست با بيان اينكه برخی از شیوه ها و برنامه های ما در مسیر انتقال فرهنگ ايران اسلامي و شهيد و شهادت به نسل جوان ناکارآمد بوده است اظهار كرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود تاکید دارند که فضیلت حفظ و احیای فرهنگ شهید و شهادت را کمتر از شهادت نیست، یا اینکه شهید مطهری می گوید به ياد شهيد بودن به منزله شرکت در حماسه مقدس و در كنار شهيد است.
اما وقتی ما نتوانیم این فرهنگ را حفظ و پیام فرهنگی و ارزشی تولید کنیم، دشمن این خلاء را با بمباران پیام و اطلاعات مورد نظرش پر می کند و قدرت تشخیص را از جوانان ما می گیرد؛ طوری که فرد در یک کویر بی بصیرتی حیران و در نهایت تلف می شود.
خبرنگار بسیج: چگونه ميتوان در عرصه هاي مختلف براي حفظ فرهنگ ايراني و استفاده از جوانان با بصيرت خلع هاي به وجود آمده را ترميم و احيا كرد؟
همانطور كه مي دانيم نسل جوان آينده سازان اين مرز و بوم هستند و بايستي بيش از پيش به اين قشر بها بخشيم.
یکی از کارهایی که باید انجام دهیم این است که فرهنگ شهید و شهادت را در آثار فاخر و با شیوه های نوین و تازه و ایده های خوب به نسل جوان منتقل کنیم.
به عنوان مثال برنامه هايي كه در هفته هاي بسيج، هفته دفاع مقدس و ... برگزار مي شود با همكاري اين جوانان اجرايي گردد تا اين قشر را با فرهنگ شهید و شهادت بيش از پيش آشنا سازيم و جوانان را متولي اصلي برنامه ها معرفي كنيم.
وي با اشاره به اينكه هفته دفاع مقدس مختص سپاه نيست بلكه بايستي همه اقشار مردم بخصوص دستگاههاي اجرايي در اجراي برنامه هاي اين هفته مقدس سهيم باشند اظهار كرد: عموم مردم بخصوص دستگاههاي اجرايي بايستي در اجراي برنامه هاي فرهنگي در هفته دفاع مقدس پيش قدم باشد؛ چرا كه متوليان اصلي دفاع مقدس همه مردم هستند.
حجت الاسلام شعيبي خاطر نشان كرد: تنوع اجراي برنامه هايي همچون يادواره هاي شهدا، غباروبي مزار شهدا، نشست هاي فرهنگي و بصيرتي و ... با همكاري و مشاركت جوانان از جمله راهكارهاي كار آمد در مسير انتقال فرهنگ ايثار و شهادت به نسل جوان است
ارسال نظرات