وداع مومنین ساروی از 18 قربانی کینه ال سعود در منا

اهالی ساری با عشق و شور از 18 قربانی کینه توزان سفیانی آل نه سعود که صقوط ، بی انکه احدی از شهرشان باشد، استقبال و بدرقه کردند تا نشان دهند که عشق، احساس، حماسه و درد فقط خون، خانواده و قبیله نمی‌شناسد، هر جا که مسلمانی، نه انسانی در پی ظلم و ستم دچار مشکل شود، باید به‌پاخاست.
کد خبر: ۸۵۷۷۳۸۴
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، صبح امروز با حضور پرشور مردم و مسئولان مرکز مازندران 18 لاله سپید جان‌باخته فاجعه منا از میدان شهدا، میدانی که محل تجمع بسیاری از اجتماعات ملی و مذهبی است، انجام شد.

18 لاله سپیدی که در رمی‌جمرات، جان به جانآفرین تسلیم کردند، در بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی میزبانانی حج‌شان مانند امام حسین (ع) ناتمام ماند.

18 لاله سپیدی از دیار سبز مازندران، بر روی شانههای مردمان شهر تشییع شدند، 18 لاله‌ای که میزبانان امروز آنها خانواده‌های آنها نبودند، مردمی بودند که در دین و آیین با آنها هم‌کیش بودند به تشییع برادرانی آمده بودند که لبیک‌گویان جان به جان آفرین تسلیم کرده بودند.

باران‌های عاشورایی از چش‌مان مردمان شهر ساری جاری شده بود، باران‌هایی که تنها در محرم از چشم‌ها نمی‌بارد، هرگاه دلی به عشق حسین (ع) می‌اندیشد پر از ابرهای احساس و حماسه می‌شود و امروز به‌دلیل آمدن مهمانانی از سرزمین وحی که در پی ظلم‌ آل‌سعود دیگر در بین مردم نبودند، چشم‌ها عاشقانه گریست.

18 جان‌باخته منا که امروز در ساری تشییع شدند، ساروی نبودند اما اهالی ساری با عشق و شور از آنها استقبال و بدرقه کردند تا نشان دهند که عشق، احساس، حماسه و درد فقط خون، خانواده و قبیله نمی‌شناسد، هر جا که مسلمانی، نه انسانی در پی ظلم و ستم دچار مشکل شود، باید به‌پاخاست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در این مراسم با تسلیت این فاجعه به امت اسلامی و خانوادههای داغ‌دیده، گفت: آل‌سعود در این فاجعه مقصر است و نشان داد لیاقت میزبانی از مهمانان خدا را ندارد.

حجت‌الاسلام یوسف‌ یوسف‌پوربا بیان اینکه دولت‌های اسلامی برنامه‌ریزی کنند تا مدیریت حج را برعهده بگیرند، افزود: این جان‌باختگان اجرشان مانند شهدا است.

مراسم تشییع از میدان شهدا به‌سمت میدان ساعت ساری برگزار شد تا پیکر 18 لاله سپید که آمدن‌شان شهر را به زمزمه یا حسین (ع) که نشان‌دهنده حج ناتمام مولای‌شان بوده و نجوای چاووشی وادار کرده بود، در شهرهای خودشان به خاک سپرده شوند.

به گزارش فارس، قرار است مراسم تشییع پیکر این جان‌باختگان در شهرهای قائم‌شهر، بابل و نور برگزار شود.

اسامی 18 پیکر جان‌باخته فاجعه منا که امروز توسط مردم مازندران تشییع می‌شوند بدین شرح است:

1ـ علی‌اکبر رضازاده‌چاری

2ـ علی‌اصغر رضایی

3ـ جمشید ایزدی‌نیا

4- قربان‌علی سالاری

5- محمدمهدی سلحشورواسکسی

6- ایمان‌علی مسیبی

7- مصطفی موسوی

8- نوربخش ابراهیمی

9- فرض‌علی اصغری

10- فتح‌الله دارایی

11ـ محسن رضایی

12 ـ ولی ذکایی

13ـ هدایت قاسمی‌شورآبی

14ـ علی قنبری

15ـ عبدالله کاظمی‌حاجی

16ـ رجب نعمتی

17ـ محمد حسن‌پورکردآسیابی

18ـ محمدباقر بذارچمازکتی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار