افشای حقاق واقعه حج و منا با یکدستی مسلمانان تحقق می یابد

ملت‌های اسلامی همه یک‌دست در حال افشا کردن حقایق حج و وقایع منا هستند و با استناد به حقانیت حجاج باید عربستانی‌ها مسئولیت را قبول کنند، خون‌بها بدهند و متقبل شوند که مأموران آنها دست به اشتباه زدند.
کد خبر: ۸۵۷۷۳۸۷
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی آملی در گردهمایی خانواده سادات تحت حمایت اداره کمیته امداد امام خمینی این شهرستان، اظهار کرد: ایام غدیرخم عید امامت و ولایت بوده که به همراه عید قربان و دیگر اعیاد اسلامی از بزرگ‌ترین عید شیعیان محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه باید از خداوند بخواهیم تا ما را دوستدار اهل بیت(ع) و امام علی (ع) قرار دهد، افزود: اهل‌بیت(ع) و معصومان برای آن‌که دین اسلام در بین مردم جاری شود، زحمات و تلاش‌های زیادی کردند.

امام جمعه آمل با قدردانی از فعالیت‌های مسئولان در اداره کمیته امداد امام خمینی این شهرستان، بیان کرد: باید قدردان تلاش‌های مسئولان در ارائه خدمات مطلوب به مردم مستمند و فقرای جامعه باشیم.

این مسئول با تأکید بر اقدامات مثبت در راستای خدمت‌رسانی به نیازمندان، گفت: همه ما برای آن آمدیم تا دست یکدیگر را بگیریم و چراغی را در خانه‌ای روشن کنیم، وگرنه زندگی و حیات در دنیا هنر نیست بلکه هنر آن است تا انسان دست بیچاره و مستمندی را بگیرد.

رحمانی آملی خاطرنشان کرد: اگر امام علی (ع) در بین جمعیت انبوه و بی‌شمار بین مکه و مدینه در منطقه غدیرخم با بلند کردن دست‌شان توسط پیامبر اسلام به عنوان امام و وصی مردم معرفی شد ولی در تاریکی شب برای کمک به نیازمندان زنبیل به دوش می‌گرفت و نان و خرما در خانه نیازمندان کوفه می‌برد.

وی با اشاره به اینکه نیکی به هم‌نوع و کمک به آنها را از سیره اهل بیت(ع) و همه معصومان داریم، ادامه داد: باید این سنت پسندیده در بین مردم و نسل جوان تبلیغ و ترویج شود.

رحمانی آملی با اعلام اینکه باید دلسوز نظام جمهوری اسلامی باشیم و از خانواده‌های نیازمند و مستمند بی‌خبر نمانده و از آنها دستگیری کنیم، تصریح کرد: البته خانواده‌های تحت حمایت اداره کمیته امداد نیز باید محدودیت‌ها و ظرفیت‌های این نهاد را در نظر بگیرند و به محدودیت‌ها آگاهی داشته باشند، هرچند مسئولان تا جایی که امکان دارد به محرومان خدمات‌رسانی می‌کنند.

خطیب نماز جمعه آمل با تأکید بر اینکه باید افتخارمان تلاش و خدمت به مردم در جامعه اسلامی باشد، گفت: گره‌گشایی از مشکلات مردم باید سرلوحه کارهای‌مان قرار گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی که برخی افراد به فکر خود بودند امام راحل در اندیشه نیازمندان و مستضعفان بود و با فرمان تشکیل نهاد کمیته امداد باعث شد تا امروزه خانواده‌های زیادی از این نهاد انقلابی و حمایت‌های آن بهره‌مند شوند.

رحمانی آملی افزود: اگر امروزه تعداد مراجعه‌کنندگان به دفتر امام جمعه کم شده و اعتراض‌ها کاهش یافت نشان از فعالیت و انجام وظیفه شایسته مسئولان این نهاد در شهرستان دارد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید در انجام وظایف به بهترین شکل عمل کنند، گفت: نباید امورات مردم به تأخیر بیافتد و زمان‌ آنها تلف شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف‌مان ایجاد شهری زیبا، با آرامش و کاهش فقر در آن است تا مردم بیشتر از گذشته در آسایش و امنیت زندگی کنند.

رحمانی آملی با اعلام اینکه اگر قصور و کوتاهی در بین مسئولان مشاهده می‌شود باید تذکرات لازم داده شود تا افراد خود را اصلاح کنند، گفت: باید در انجام امور اداری و دیگر فعالیت‌ها گوش به فرمان رهبر انقلاب باشیم و با قرار گرفتن در مسیر ولایت فقیه از گزند خطرات مختلف در امان بمانیم.

وی با اشاره به فجایع اخیر منا و جان دادن مسلمانان زیادی در مکه بیان کرد: حجاج زیادی برای انجام مناسک حج راهی خانه خدا شدند که برای تردد آسان آل‌سعود به کام مرگ رفتند.

رحمانی آملی با تأکید بر اینکه باید با توجه به اتفاقات روزمره دشمنان خود را بشناسیم، اظهار کرد: وهابیت به همراه آمریکا و اسرائیل دشمنان سر سخت‌مان هستند، هرچند به ظاهر از توان مالی بالایی برخوردارند ولی با فاجعه منا خانواده‌های زیادی ناله و اندوه داشته و عزادار شدند.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه عزادار شدن خانواده حجاجی که زیر دست و پا جان دادند برای آل‌سعود و دشمنان اسلام اهمیتی ندارد، ‌یادآور شد: آل‌سعود مهمان‌دار هستند و باید مهمانان خدا را به بهترین شکل حفظ و حراست کنند ولی امروزه عربستان در مقابل کشتار حجاج زیر بار نمی‌رود و حقایق را نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد: ملت‌های اسلامی همه یک‌دست در حال افشا کردن حقایق حج و وقایع منا هستند و با استناد به حقانیت حجاج باید عربستانی‌ها مسئولیت را قبول کنند، خون‌بها بدهند و متقبل شوند که مأموران آنها دست به اشتباه زدند.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه مسلمانان و انسان‌های شایسته زیادی برای برگزاری مناسک حج با تحمل مشکلات، سختی‌ها و انجام امری واجب راهی عربستان شدند، گفت: ولی این افراد با بی‌کفایتی عربستانی‌ها در کنار بیت‌الله‌الحرام جان دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها