نماینده ولی‎فقیه در سپاه لرستان با تاکید بر لزوم توجه به ارزش‌های دینی و انقلابی، گفت: دشمن به دنبال احیای سکولاریسم بوده و به‌دنبال این است که لیبرالیسم فرهنگی را ترویج بدهد و بُعد جهانی انقلاب را از ما بگیرد.
کد خبر: ۸۵۷۷۴۱۳
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام علی‌رضا کرمی در همایش سالانه کمیته هماهنگی و پشتیبانی و قرارگاه راهیان نور استان لرستان، بیان کرد: مقام معظم رهبری از سال 70 در جلسه‌ای فرهنگیان مهمان ایشان بودند، بحث مسائل فرهنگی و تهاجم فرهنگی را پیش کشیدند و به تناسب در سال‌های مختلف این موضوع را مطرح کردند و به آن توجه دادند.

وی با اشاره به این‌که در جامعه ما بحث فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: استراتژی دشمن و استکبار جهانی در طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب تا امروز علاوه ‌بر جنگ نظامی، اقتصادی و سیاسی جنگ فرهنگی بوده است، تهاجم فرهنگی داشته و هر روز هم به آن می‌افزاید.

کرمی ادامه داد: ما هم‌زمان با هجوم نظامی با حمله فرهنگی نیز مواجه بودیم یعنی از اول انقلاب تا امروز موضوع فرهنگی یکی از موضوعاتی است که دشمن روز به روز دارد بیشتر در آن ورود پیدا می‌کند به‌گونه‌ای که گاهی اوقات تا جاهایی پیش می‌رود که مقام معظم رهبری هشدار می‌دهد خودمان را جمع می‌کنیم و در برابرش سد می‌شویم و دوباره کوتاه می‌آییم و دشمن مجدداً ورود پیدا می‌کند که این استراتژی دشمن و استکبار جهانی است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با اشاره به این‌که راهبرد جبهه انقلاب اسلامی ما در مقابل این استراتژی جبهه استکبار، جهاد فرهنگی است، اظهار کرد: یکی از جانبازان در دیدار چند روز پیش با مقام معظم رهبری گفت: آقا ما آمده‌ایم که شما حکم جهاد را صادر کنید، رهبر معظم انقلاب در پاسخ فرمودند: من در مسائل فرهنگی سال‌هاست که حکم جهاد داده‌ام، و به جهاد فرهنگی و علمی توجه دادند.

وی افزود: امروز جامعه ما به این جهاد فرهنگی نیازمند است، در مقابل استراتژی دشمن و جبهه استکبار که جنگ به تمام معنای فرهنگی است به یک جهاد نیاز داریم، این تهاجم به فرهنگ ما گاهی اوقات به اقوام ما نفوذ می‌کند و بر تک تک افراد جامعه نفوذ می‌کند.

کرمی با اشاره به این‌که دشمن از جاهای مختلفی وارد می‌شود، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه کشور فرمودند: در بین تهدید‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی که علیه ایران وجود دارد از همه مهم‌تر تهدید فرهنگی است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه استان لرستان با بیان این‌که دشمن امروز اسلام ناب و انقلابی را مورد هجمه خودش قرار داده است، تصریح کرد: موتور محرکه و قوه محرکه انقلاب اسلامی ما اسلام ناب محمدی است که همین موضوع روحیه جهادی و انقلابی را در ملت ما و یکایک مردم ما شکوفا کرده است، لذا دشمن همین موضوع یعنی مقابله با انقلاب اسلامی را به‌عنوان هدف اول خودش قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد ما اسلامی داشته باشیم مانند عربستان، که اسلام وهابی است، دشمن می‌خواهد اسلامی داشته باشیم مانند ترکیه که اسلام لاییک است، دشمن می‌خواهد اسلامی مانند پاکستان اسلام سکولار و از این قبیل اسلام‌ها داشته باشیم، بنابراین موتور محرکه انقلاب را که اسلام ناب است مورد هجمه خودش قرار می‌دهد که این‌جا فرماندهان ارزشی جنگ نرم باید مواظب باشند.

کرمی بیان کرد: دومین موضعی که دشمن مورد هجمه خودش قرار داده است و در بحث جنگ نرم باید در عرصه جهاد فرهنگی کنیم، ولایت‌محوری مردم ایران است، دشمن به این تحلیل رسیده است که اولاً آن‌کسی‌که نمی‌گذارد موتور اسلام و انقلاب اسلامی خاموش شود، ولی‌فقیه است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه استان لرستان تصریح کرد: دشمن به‌دنبال این است که امت و ولایت را از هم جدا کند، اما مردم ما در مقابل این حربه خطرناک ایستاده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه استان لرستان خاطرنشان کرد: دشمن برای حمله به آن مورد توجه خودش قرار داده است گفتمان انقلاب اسلامی است، استکبار از جهت‌گیری و گفتمان مقاومت هراس دارد و تلاش می‌کند با فشار زیاد بر این قضیه تحلیل و جنگ‌های روانی برعلیه جبهه انقلاب آن‌را حل کند و مردم و جهان را متقاعد کند که می‌شود این تغییر در گفتمان به‌وجود بیاید.

وی با اشاره به این‌که امام راحل(ره) سال 43 سه آرمان تبدیل ایران به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، صدور انقلاب و ارزش‌های انقلاب را مطرح کرد، اظهار کرد: دشمن به‌دنبال این است که جلوی گفتمان انقلاب اسلامی که باعث صدور انقلاب در آسیای غربی شده است و کشورهایی در مسیر انقلاب اسلامی ما قرار گرفته‌اند را بگیرد.

کرمی عنوان کرد: کارشناسان خبره استکبار به‌دنبال از بین بردن ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی ما هستند و می‌خواهند روحیه انقلابی، جهادی، شهادت‌طلبی و ایثارگری را از مردم ما بگیرند و سبک زندگی غربی، رفاه‌طلبی و ابتذال فرهنگی را جایگزین آن کرده و لیبرالیسم غربی را جایگزین بندگی خداوند کنند، ولی راهیان نور و اردوی راهیان نور یکی از آن جایگاه‌هایی است که می‌شود در مقابل حربه دشمن مقاومت کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه استان لرستان با تشکر از چاپ کتاب زیبای «دل‌نوشته»، اظهار کرد: این‌ها بهترین حربه‌ای است که ما در مقابل تهاجم فرهنگی بایستیم و از ارزش‌های انقلابمان دفاع کنیم. یکی از راه‌های دفاع از این ارزش‌ها اردوهای راهیان نور است.

وی افزود: دشمن می‌خواست این حلقه وصل بین رزمندگان و نسل جوان را از ما بگیرد اما مقام معظم رهبری با بصیرتی که داشت این موضوع را ترویج دادند و هم خودشان عملاً وارد شدند و هم به ما و شما برای حفظ آن توصیه کردند.

کرمی خاطرنشان کرد: به فرماندهان و سپاه استان لرستان باید تبریک گفت که این عملیات فرهنگی عظیم در مقابل آن هجمه‌ای که دشمن در نظر گرفته قابل توجه است، دشمن دنبال این است که پیشرفت‌های علمی ما را مورد هجمه خودش قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه استان لرستان تصریح کرد: عامل اقتدار و استقلال هر کشوری و هر نظامی در بحث علمی است، اگر در بحث علمی توفیقاتی داشت آن کشور موفق است و می‌تواند در جهان عرض اندام کند و خودش را معرفی کند اما اگر نداشت نمی‌تواند و باید به کشورهای دیگر وابسته باشد.

وی افزود: در بحث نانو، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و در بحث‌های مختلف مانند فضایی که باور نمی‌کردند روزی جمهوری اسلامی به این علم دست پیدا کند، امروز اقتدار علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی آن‌را به‌عنوان یک کشور در جهان معرفی می‌کند و دیگران به این انقلاب اقتدا می‌کنند و بُعد علمی را از ما می‌گیرند.

کرمی با اشاره به این‌که دشمن راه‌های مختلفی را امتحان کرده و تلاش می‌کند آنها را برود و دست‌آوردهای علمی ما را بگیرد، اظهار کرد: دشمن دنبال احیای سکولاریسم است و لیبرالیسم فرهنگی را ترویج داده و بُعد جهانی انقلاب را از ما بگیرد.

 

ارسال نظرات