به مناسبت جان باختن تعدادی از حجاج بیت الله الحرام که در سرزمین منا به شهادت رسیده اند مراسم بزرگداشتی از سوی دفتر امام جمعه بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۷۴۳۳
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: به مناسبت جان باختن تعدادی از حجاج بیت الله الحرام که در سرزمین منا به شهادت رسیده اند  مراسم بزرگداشتی از سوی دفتر امام جمعه بهاباد و با حضور امام جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان و نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه و بسیجیان و اقشار مختلف مردم و خانواده های معظم شهداء و بخشداران مرکزی و بخش آسفیچ  با شکوه خاصی در مسجد جامع شهرستان بهاباد برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ پاسدار زارع معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد  با عرض تسلیت به خانواده های داغدار و همه مردم از خداوند صبر و اجر را برای آنها خواهان شد و از خدای متعال برای درگذشتگان طلب مغفرت و بخشش کرد و افزود: از زمان پیامبران تا بحال مکه می باید مکان امن الهی باشد و حتی کوچکترین نگرانی و تعرضی نباید در این مکان مقدس رخ دهد که در حال حاضر همه چیز با بیکفایتی و ظلم آل سعود به هم خورده است.

زارع خاطر نشان کرد: حجاج با لباس احرام قربانی شدند و وضعیتی که برای آنان به وجود آمد حادثه ای تلخ و مصیبت بار بود.

 وی گفت: فاجعه منا لکه ننگی برای آل سعود در طول تاریخ خواهد بود و این حادثه نشان دهنده ناتوانی آنان در مدیریت حج دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد در ادامه افزود: بی کفایتی آل سعود در حادثه خونبار منا از سوی کشورهای اسلامی باید پیگیری و بررسی شود این حادثه برای حکام بی لیاقت سعودی شرم آور است و آنان باید پاسخگوی این بی تدبیری باشند.

وی با بیان اینکه این سکوت در بین برخی از کشورهای عربی اسلامی نیز مشاهده شد، تاکید کرد: متاسفانه برخی از سران کشورهای منطقه نیز در فاجعه سکوت کردند و یا موضع‌گیری‌های ضعیفی داشتند.

این مسئول در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران خطاب به مقامات سعودی خاطرنشان کرد: پس از تهدیدی که مقام معظم رهبری در این خصوص داشتند، همکاری‌های مقامات سعودی آغاز شد.

وی با توجه به اینکه آمریکا همچنان دشمن شماره یک ملت ماست افزود: آمریکا همچنان دشمن شماره یک ملت ما است و جنایت های 60 ساله مقابل ایران از خاطر مردم ایران پاک نمی شود.

وی تصریح کرد: امروز هر شعاری داده شود و نوشته شود و هر توافقی که با آمریکا انجام شود ما قصد سازش با آمریکا نداریم؛ ما با 1+5، دوازده سال در حال مذاکره هستیم و این بیانگر این است که ما جنگ طلب نیستیم اما نمی گذاریم به بهانه مذاکره و توافق آمریکایی ها به کشور نفوذ کنند و نه ما در فکر صلح با آمریکا هستیم و نه آن ها در تفکر صلح با ما هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه ملت ما، ملت غیوری است و اجازه ورود فرهنگ آمریکایی را به ایران نمی دهد عنوان کرد: مسئولان سیاست خارجی توافق عزتمندانه را دنبال کنند و سایر نهادهای فرهنگی باید نفوذ آمریکا در داخل را رصد کنند تا راه های ورود به کشور از لحاظ فرهنگی بسته شود. اگر توافق، توافق خوبی باشد سایر عرصه های مقابله با دشمن را طراحی می کنیم و اینگونه نیست که در دیگر عرصه ها هم به دشمن اعتماد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران همچنان پای ارزش ها و آرمان های انقلاب ایستاده است و مقابله با استکبار ستیزی همان اسلام است و ما نمی توانیم قسمتی از اسلام را بپذیریم و قسمت دیگر را رد کنیم؛ اسلام چارچوبی دارد و یکی از چارچوب های آن استکبار ستیزی است و هرجا مقابله با استکبار باشد ما در آنجا حضور داریم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همان‌گونه که رهبری تاکید فرمودند برجام موضوع پیچیده‌ای است که باید در مجلس مورد بررسی نمایندگان ملت قرار گیرد تا دچار آسیب و زیان نشویم.

وی گفت: امروز دستاوردهای ارزشمندی داریم که به پاس خون شهدا، رهبری و حضور مردم در صحنه به‌دست آمده و با دست‌خالی به جایگاه ارزشمندی رسیده‌ایم که عاقلانه نیست آن را دو دستی تقدیم دشمنان کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد اظهار داشت: از دولت و مجلس انتظار داریم با قدرت، بصیرت، هوشیاری و درایت مسائل را رصد کرده و کوچک‌ترین باجی به دشمن ندهند و از حقوق ملت به خوبی دفاع کنند.

در پایان یکی از مداحان اهل بیت طهارت به بیان مدیحه سرائی در وصف جان باختگان پرداخت.  

 

ارسال نظرات