امام جمعه موقت یزد:

حفظ حجاب؛ موجب تحکیم بنیان خانواده می شود

امام جمعه موقت یزد حجاب را عامل امنیت جامعه بیان کرد و گفت: حفظ و استحکام بنیان خانواده از اهمیت زیادی برخوردار است و حفظ حجاب این مهم را تحقق می بخشد.
کد خبر: ۸۵۷۷۴۷۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از یزدبانو، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن معزالدینی در کارگاه آموزشی حکم حجاب در حکومت اسلامی ویژه مبلغات و بانوان فرهیخته استان یزد، خاطر نشان کرد: در پدیده نا بهنجار بی حجابی عوامل زیادی دست به دست هم داده و مجب رواج روز افزون آن در جامعه شده است.

وی ادامه داد: همانطور که دین اسلام دین هدایتگر بوده و قرآ« کریم که خود را کتاب هدایت معرفی می کند، جنبه عمومی دارد، حجاب و رعایت آن نیز برای عمومی بوده و تنها مختص زن یا مرد نیست.

معزالدینی با بیان اینکه انسان در مسائل معنوی و مادی قابلیت رشد دارد، تصریح کرد: در زندگی انسان مولفه هایی مسلم دانسته شده و همه انسان ها از آن برداشت یکسانی دارند؛ مثلا همه انسان ها از علم و دانش به عنوان یک ارزش یاد می کنند؛ حیا و حجاب نیز به عنوان یک ارزش برای تمامی ملت ها است.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه اگر بتوانیم بگوییم دین وآدمی همزادند، پس انسان و پوشش نیز همزادند، اذعان کرد: در قرآن کریم آمده است که پوشش در ابتدای خلقت آدمی برایش تداریک دیده شد و این نشان می دهد مسئله پوشش در ذات آدمی نهاده شده است.

وی با بیان اینکه بررسی تاریخ نشان می دهد پوشش در همه دوران اهمیت دارد، خاطر نشان کرد: مطالعه تاریخ تمدن دولت های مختلف حکایت از آن دارد که ستر و پوشش برای تمام انسان ها مهم تلقی می شود.

معزالدینی حجاب را پدیده انسانی دانست و افزود: بدلایل مختلف همیشه زن ها برای حجاب بیشتر مد نظر بوده اند و فطرت خدادادی آن ها تن دادن به پوشش است.

وی اذعان کرد: غرایز قرار داده شده در بشر باید بخوبی مدیریت شود تا از انحطاط انسان جلوگیری شود.

معزالدینی با بیان اینکه بهره وری بی اندازه از یک غریزه نشان از کم عقلی و جهالت است، خاطر نشان کرد: در قرآن آیات متعددی راجع به پوشش وجود دارد و حتی در جایی می گوید«دعوت به برهنگی دعوت به شیطان استـ».

امام جمعه موقت یزد عدم مخالفت قرآن کریم با حضور زنان در اجتماع را یادآور شد و تصریح کرد: زنان می توانند با دو خصلت حیا و پروا پیشگی در جامعه حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن آمده است که پرورش حیا و حجاب برای رشد و نمو انسان مناسب تر است، اذعان کرد: تمام دستورات قرآن و دین برای بهتر زندگی کردن انسان ها آمده است.

وی آزادی زن را دارای بار سیاسی و اخلاقی بیان کرد و افزود: آزادی و برهنگی زن به عنوان دستاورد افکار مردان غربی از اواخر جنگ جهانی اول شروع شد.

معزالدینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان فلسفه حجاب در جمع مبلغات و بانوان فرهیخته به بیان راهکارهای عملی برای مقابله با بی حجابی پرداخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار