مراسم بزرگداشت فاجعه خونبار منا از سوی دفتر امام جمعه و فرماندار میبد با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان ادارات و نهادها در مسجد مرشدی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۷۴۸۱
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج واحد میبد به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدرضا ابراهیمی در این مراسم با تسلیت این مصیبت بزرگ به امت اسلام و خانواده‌های معظم حادثه دیدگان، فاجعه عظیم و غم بار منا را بی‌تدبیری رژیم آل‌سعود عنوان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میبد با بیان اینکه کشته شدگان درحادثه منا در آخرین لحظات زندگی شان نام امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) بر زبانشان جاری بود ملت ایران را عاشق ولایت و امامت توصیف کرد.

وی تصریح کرد: در حادثه خونبار منا به عالم اسلام روشن شد که حج را به عنوان جایگاه و پایگاه امت اسلام با محوریت آْل‌سعود نمی‌توان اداره کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه در گذشته امت اسلام، آل‌سعود را به‌عنوان خادم‌الحرمین می‌شناختند گفت: حادثه خونبار حجاج امسال در منا،جایگاه آل‌سعود را بیشتر، برای امت اسلام و کشورهای اسلامی آشکار ساخت.

وی با تاکید بر اینکه قران جایگاه حج را به خوبی بیان کرده و حج جایگاه ابراهیم خلیل‌الله و 124 هزار هزار پیامبر است که خمیرمایه آن از ناحیه انبیا و شخصیت‌های عالم اسلام پایه‌ریزی شده، افزود:حج جایگاهی نیست که مدیریت آن را به  افراد از خدا بی‌خبر سپرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میبد تصریح کرد: این ظلم و ستم که در جهان اسلام به این شکل ریشه دوانده است و مسلمانان را هر روز به کام مرگ و شهادت می‌رساند نزدیک به پایان است و این وعده خداست.

ابراهیمی افزود: آنها در این مدت تمام تلاش‌های خود را درعراق، سوریه و  یمن به کار گرفته‌اند اما همه این کشتارها و جنایت‌های آنها با سقوط آنها به پایان می‌رسد و امت اسلام نفس راحتی می‌کشند.

وی با بیان اینکه چه کسی مدیریت و لیاقت اداره حج را دارد، گفت: تنها انبیا، اولیا و کسانی که جانشینان آنها هستند لیاقت و شایستگی را دارند بنابراین برای اداره برای اداره کعبه این جایگاه بزرگ معنوی خدا تصمیم می‌گیرد.


ارسال نظرات