خبرهای داغ:
به مناسبت شهادت بیش از 465 زائر ایرانی و بیش از 5 هزار زائر مسلمان در حادثه فجیع منا مراسم گرامیداشتی در قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۷۴۹۶
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین،همزمان با سراسر کشور و به مناسبت شهادت بیش از 465 زائر ایرانی و بیش از  5 هزار زائر مسلمان در حادثه فجیع منا، با حضور مسئولان استان قزوین مراسم گرامیداشتی در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین علی قابل، رییس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان استان قزوین ضمن تسلیت به بازماندگان شهدای حادثه منا و تقدیر از حضور پرشور مردم در این مراسم،  اظهار کرد:این حادثه غم انگیز به دلیل بسته شدن مسیر حاجیان در سرزمین منا رخ داد و موجب جانباختن تعداد زیادی از مسلمانان شد.

جانباختگان حادثه منا، مهمان سفره ذات ربوبی هستند

 وی افزود:  به طور یقین ،همان‌گونه که خداوند متعال وعده کرده است اجر انسان‌هایی که از خانه و کاشانه خود هجرت کردند و برای انجام فریضه الهی رفتند بسیار والا و رفیع است و به طور حتم ،جانباختگان  این حادثه،مهمان سفره ذات ربوبی هستند.

 حجت الاسلام قابل با اشاره به این که در 12 استان تشییع جنازه‌های جانباختگان انجام شده است، تأکید کرد: حجاج گرفتار دشمنی نادان شدند  که نهایت آن رخ دادن چنین حادثه ای بود در نتیجه این رخداد مقام معظم رهبری و همه اقشار جامعه را اندهگین و عزادار کرده است.

 اتفاق حادثه منا برگرفته از تفکری وابسته به استکبار جهانی بود

این مقام مسئول بیان کرد: آن چه که اتفاق افتاد توسط یک تفکر وابسته به استکبار جهانی یعنی وهابیت است و در عمر دوران 100 ساله آل سعود در سرزمین مکه، مدینه و منا از این گونه اتفاقات و جنایات بارها رخ داده است.

 به گفته وی،تخریب قبور بزرگان، از بین بردن آثار اسلامی، کشتار حاجیان در سال 66، واقعه آتش‌سوزی خیمه‌ها در منا، سقوط جرثقیل و حادثه اخیر منا بخشی از جنایت‌های تفکر استکباری وهابیت است که ریشه آن از انگلیس نشأت گرفت.

 رییس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان در استان قزوین بیان کرد: برخورد ناشایست وهابیت با مسلمانان به این خاطر است که آنها معتقدند همه مردم مشرک و تنها پیروان آنها موحد واقعی هستند و این تفکر را در مواجهه با همه جهان اسلام دارند.

 رییس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان استان قزوین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری توضیح داد: تا پیش از بیانات رهبری، رفتار آنها در مقابل ایران بسیار نادرست بود اما پس از فرمایشات و تذکر ایشان رفتار آنها تغییر کرد و خودشان درخواست جلسه کردند و این مهم بیان کننده آن است که اگر می‌خواهیم عزتمند بمانیم باید به کانون قدرت نظام اسلامی که همان ولایت است توجه و از رهبری نظام با قدرت پیروی کنیم.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها