مدیرکل ارشاد یزد:

دریافت 545چکیده مقاله توسط دبیرخانه همایش ملی اخوان‌ثالث

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه همایش ملی اخوان ثالث روزهای پایانی این هفته برگزار می‌شود، از دریافت 545 چکیده مقاله توسط دبیرخانه این همایش خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۷۵۳۳
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: علی غیاثی پیش از ظهر دیروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری اولین همایش ملی اخوان ثالث در یزد برگزار شد، با عرض تسلیت جان‌باختگان یزدی فاجعه منا، "حسن دانش" نخبه قرآنی استان یزد را از جمله سرمایه‌های گران‌بهای یزد عنوان کرد.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان یزد با اشاره به ضرورت برگزاری مراسم‌های مختلف بزرگداشت برای نخبگان استان یزد به منظور معرفی بیش از پیش آنها به مردم استان‌های مختلف کشور و دنیا، گفت: اولین همایش ملی مهدی اخوان ثالث در یزد برگزار می‌شود.

غیاثی اصالت پدری مهدی اخوان ثالت که مربوط به استان یزد و دهستان فهرج  است را از جمله مهم‌ترین دلایل برگزاری این همایش در یزد دانست و بیان کرد: دانشگاه یزد به عنوان بازوی علمی اولین همایش اخوان ثالث در یزد، جزو دستگاه‌های اصلی مشارکت کننده در برگزاری این همایش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به ارسال 545 چکیده مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش گفت: 328 اصل مقاله مرتبط با موضوع و شاخصه‌های همایش از سوی دانشگاهیان و استاتید برجسته ادبیات کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی حضور اساتید برجسته ادبیات و شعر فارسی را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این همایش عنوان کرد و اظهار داشت: مهدی اخوان ثالث دارای آثار برجسته داستانی و شعر است، که شخصیت هنری و ادبی او را از دیگر نخبگان علمی و ادبی استان یزد جدا کرده است.

غیاثی با اشاره به اهمیت حضور استاتید برجسته ادبیات و شعر فارسی کشورهای مختلف دنیا در اولین همایش ملی اخوان ثالث افزود: این همایش به مدت 2 روز از چهارشنبه 15مهرماه در تالار جلیل شاهی دانشگاه یزد افتتاح می‌شود.

 

ارسال نظرات