جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور:
جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کشفیات ناجا در عرصه مواد مخدر گفت: کوچکترین حادثه و موضوعی در تهران، بازتاب جهانی دارد.
کد خبر: ۸۵۷۷۵۳۹
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ اسکندر مؤمنی جانشین فرمانده ناجا در صبحگاه مشترک فاتب و هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی دارای دو رویکرد پلیس اجتماعی و امنیت مردم‌محور است.

وی امنیت را یکی از مؤلفه‌های اجتماعی دانست که با حضور و همکاری پلیس و همه سازمان‌ها محقق می‌شود و در صورت همکاری این تنگاتنگ، امنیت پایدار ایجاد می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: در حال حاضر از صفر مرزی تا عمق شهرهای ایران امنیت قابل قبولی وجود دارد، در صورتی که در محیط‌های پیرامونی، تروریست و ناامنی وجود دارد، اما به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و همراهی مردم، امنیت قابل قبولی در کشور ایجاد شده است.

مؤمنی افزود: پلیس اجتماعی یعنی امنیت پایدار، و پلیس افتخاری یکی دیگر از اقدامات پلیس پایتخت است که تلاش می‌شود عرصه‌های امنیت در شهر با مشارکت مردم صورت گیرد که این خود موجب امنیت و آرامش در جامعه می‌شود.

وی امنیت را یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند دانست و گفت: امنیت و سلامتی از نعمت‌هایی است که خیلی دیده نمی‌شود و سلامتی تا زمانی که با عمق وجود درک نشود، ارزش پیدا نمی‌کند و در مورد امنیت نیز همین شکل مصداق دارد.

جانشین فرمانده ناجا، طرح‌های امنیت محله‌محور را یکی دیگر از اقدامات پلیس پایتخت برشمرد که با مشارکت مردم انجام می‌شود و ایجادکننده امنیت و آرامش است.

مؤمنی تصریح کرد: با توجه به دو رویکرد پلیس اجتماعی و امنیت مردم‌محور، امنیت قابل قبولی در کشور ایجاد شده است و روند کاهش وقوع جرم را شاهد هستیم.

وی تأکید کرد: پلیس پایتخت اهمیت بسیار ویژه‌ای در برقراری نظم و امنیت در سراسر کشور دارد، چرا که کوچکترین اتفاقی در تهران بازتاب جهانی دارد و در نتیجه بر روی کل کشور نیز تأثیرگذار است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: هیچ اتفاقی در تهران رخ نمی‌دهد که به پلیس ارتباط نداشته باشد و در طول سال، همکاران ما بیشترین تلاش را برای برقراری امنیت به کار می‌بندند.

وی امنیت را کاری همیشگی عنوان کرد و گفت: ایجاد امنیت همچون ایجاد یک ساختمان نیست که به پایان برسد، بلکه امنیت در تمام طول سال و شبانه‌روز در حال ایجاد و برقراری است.

وی گفت: در شرایطی که در کشور هیچ مشکلی نیز وجود نداشته باشد، همکاران ما در نیروی انتظامی در حال انجام وظیفه هستند و در تمام شبانه‌روز، نیروی انتظامی در سراسر کشور به ویژه پایتخت باید در صحنه حاضر باشد تا مردم امنیت و آرامش را احساس کنند.

مؤمنی افزود: امسال یکی از سال‌هایی است که باید در عین انجام وظایف همیشگی خود، ایجاد نظم و امنیت در هنگام برگزاری انتخابات را نیز بر دوش بگیریم و خوشبختانه از زمان پیروزی انقلاب تاکنون به طور میانگین، سالانه یک انتخابات داشته‌ایم و امسال امیدوارم با همکاری مردم و تلاش نیروی انتظامی، انتخابات خوبی را پیش رو داشته باشیم. 

جانشین فرمانده ناجا، مبارزه با مواد مخدر را اولویت اصلی مردم براساس نظرسنجی‌ها توصیف کرد و گفت: امسال کشفیات ناجا در عرصه مواد مخدر 20 درصد افزایش یافته است که 80 درصد آن در مرزهای شرقی و استان‌های حاشیه‌ای کشف شده است.

مؤمنی تأکید کرد: نیروی انتظامی عزمی راسخ در مقابله با ورود و عرصه مواد مخدر دارد و در بحث جلوه خیابانی معتادان نیز از آنجا که این موضوع، موضوع انسانی است، باید تمام دستگاه‌ها با یکدیگر همکاری کنند.

وی گفت: جمع‌آوری معتادان همچون پاکسازی محیط زیست نیست که فقط جمع‌آوری شود، بلکه باید محل نگهداری این افراد نیز تعبیه شده باشد و الا جمع‌آوری این افراد کار آسانی است و نیروی انتظامی در کمتر از چند روز توان این کار را دارد، ولی پس از جمع‌آوری، این افراد باید تحویل کدام مرکز شوند؟

جانشین فرمانده ناجا گفت: گاهی می‌شنویم که برخی بخش‌های متولی معترض هستند که چرا معتادان متجاهر جمع‌آوری نمی‌شوند، ما قصد فرافکنی نداریم، اما بارها اعلام کرده‌ایم می‌توانیم معتادان را جمع‌آوری کنیم و سایر بخش‌ها در انجام این اقدام و کامل کردن آن توانایی ندارند.

ارسال نظرات