معاون وزیر کشاورزی از ماموریت جدید این شرکت در خصوص خرید تضمینی دانه‌های روغنی خبر داد و گفت: اولویت خرید با کارخانجات روغن‌کشی و روغن نباتی است و در صورت عدم خرید توسط کارخانجات، این شرکت آن را به قیمت تضمینی خریداری می‌کند.
کد خبر: ۸۵۷۷۶۱۲
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران،علی قنبری اظهار داشت: طبق ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی ایران متولی خرید تضمینی دانه‌های روغنی سویا و آفتابگردان تولید داخل در سال 1394 شده و قرار است در کنار بخش خصوصی، مازاد تولید کشاورزان را خریداری کنند.

وی با اشاره به اعلام قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی، افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران و بخشنامه وزیر جهاد کشاورزی قیمت هر کیلو دانه سویا با ناخالصی 2 درصد و رطوبت 12 درصد، 19 هزار و 700 ریال و قیمت هرکیلو دانه آفتابگردان با ناخالصی 2 درصد و رطوبت 9 درصد 21 هزار و 500 ریال تعیین و مصوب شده است.

دریافت مجوز واردات با خرید دانه‌های داخلی
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان این که کارخانجات روغن‌کشی و روغن نباتی به ازای خرید دانه‌های روغنی، مجوز واردات دانه یا روغن خام دریافت می‌کنند، گفت: دولت برای تشویق کارخانجات به خرید دانه‌های روغنی تولید داخل، مقرر کرده است تا به ازای خرید هر کیلوگرم دانه روغنی بر اساس قیمت تعیین شده توسط کارخانجات، بتوانند 2 کیلوگرم روغن خام و یا 9 کیلوگرم دانه روغنی وارد کشور کنند.

قنبری ضمن اعلام آمادگی این شرکت برای اجرای خرید تضمینی دانه‌های روغنی، اظهار کرد: دستورات و بخشنامه‌های لازم به شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناطق و استان‌هایی که تولیدات دانه روغنی دارند، صادر شده و این شرکت در کنار کارخانجات روغن‌کشی بخش خصوصی، کار خرید تضمینی این محصولات را انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد: اولویت خرید دانه‌های روغنی با کارخانجات روغن‌کشی و روغن نباتی است و این شرکت نیز همچون خرید تضمینی گندم و برنج، در صورت عدم خرید دانه‌های روغنی توسط بخش خصوصی، تولیدات کشاورزان را بر اساس قیمت مصوب خریداری می‌کند.

ارسال نظرات