طباطبایی نائینی: مناسب‌ترین مجازات اسید‌پاشی کدام است؟

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانون مدنی کشور با تعیین مجازات‌های متناسب هر جرم به دنبال باز پس‌گیری حق مظلوم هستیم.
کد خبر: ۸۵۷۷۶۲۵
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حمید رضا طباطبایی نائینی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص تعیین مجازات اعدام برای جرایمی مانند اسید‌پاشی اظهار کرد: با توجه به اهمیت اسلام به وجود عدالت در جامعه و احقاق حق مظلوم، قانون مدنی کشور با تعیین مجازات‌های متناسب هر جرم به دنبال باز پس‌گیری حق مظلوم از ظالم است.

وی در ادامه افزود: قانونگذار با مشخص کردن مجازات متناسب با جرم و تعیین مجازات‌هایی از قبیل قصاص، پرداخت دید، انواع حبس و اعدام به اجرای صحیح قوانین حقوقی و کیفری می‌پردازد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در نظر گرفتن مجازات اعدام برای فرد مجرم زمانی ممکن خواهد بود که جرم او جنبه عمومی داشته و در جامعه وسعت یافته باشد، و در غیر این صورت نمی‌توان مجازات اعدام را برای هر جرمی در نظر گرفت.

طباطبایی نائینی تصریح کرد: مجازات‌ها براساس شدت و میزان جرائم متفاوت بوده و دقت و توجه مسئولان را در اجرای صحیح قانون در جامعه نیازمند است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار