با حضور پرشور مردم ، یادواره 400 شهید در شهرستان ابهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۷۶۶۹
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، با حضور گسترده مردم و مسئولان یادواره 400 شهید شهرستان ابهر و مراسم سوگواری حادثه دیدگان فاجعه منا در این شهرستان برگزار شد.
در این مراسم که در آستان مقدس امام زاده اسماعیل (ع) شناط برگزار شد، اقشارمختلف مردم، خانواده‌های شهدا، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی وفرماندار ابهر نیزحضور داشتند.
برادر شهید حسن تهرانی مقدم (پدر موشکی ایران) در این مراسم گفت: شهید حسن تهرانی مقدم شهیدی پارسا و بی ادعا و دانشمندی بی ادعا بود و این پارسایی و بی ادعایی و سیر و سلوکش را از مسجد و منبر آغاز کرد.
محمد تهرانی مقدم افزود: این شهید در ایام محرم می گفت گوشت و پوست ما باید از محرم و امام حسین (ع) باشد.
برادر شهید تهرانی مقدم در ادامه اضافه کرد: در اوایل جنگ زمانی که احساس شد ما به توپخانه نیاز داریم شهید حاج حسن تهرانی مقدم یک جوان بیست ساله بود که مسئولیت توپخهانه را برعهده گرفت که در آن موقع میگفتند مسئول توپخانه شدن تجهیزات میخواهد که یک هفته بعد در یک عملیات توانستند توپخانه دشمن را به غنیمت بگیرند.
تهرانی مقدم تاکید کرد: شهید تهرانی مقدم وقتی از کاری آسوده می شد به کار دیگری روی می آورد.
وی اخلاص و تبعیت را دو عامل مهم برای رسیدن به شهادت دانست و افزود: من در عالم رویا از برادرم پرسیدم آیا در مجالس شهدا شرکت می کنید که گفت به والله که ما در این مجالس شرکت می کنیم.
در پایان این مراسم اقشار مختلف مردم و مسئولان با مداحی حاج صادق آهنگران یاد و خاطر 400 شهید شهرستان ابهر را گرامی داشتند.


ارسال نظرات