خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لارستان:

پیرغلامان حسینی انتقال دهنده پیام عاشورا و کربلا هستند

جاهدی گفت: هدف این اجلاسیه نمایان نمودن جلوه دیگری از وحدت مثال زدنی شیعه و سنی در منطقه لارستان زیر بیرق امام حسین (ع) و نیز تجلیل از نقش تاثیرگذار پیرغلامان حسینی است.
کد خبر: ۸۵۷۷۷۶۳
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
مراسم افتتاحیه اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی با حضور عظیم مردم مومن و ولایت‌مدار لارستان فارس، علما و روحانیون تشیع و تسنن شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس کانون مداحان کشور و بیش از 110 پیرغلام و مداح داخلی و خارجی به طرز باشکوهی در حسینیه اعظم لار برگزار شد.

http://basijnews.ir/files/fa/news/1394/7/14/193076_221.jpg

در این مراسم از 23 پیرغلام حسینی از جمله آیت‌الله سیدعبدالعلی آیت‌اللهی (ره) امام جمعه فقید لارستان، آیت‌الله سیدمجتبی موسوی لاری (ره) نماینده ولی‌فقیه در لارستان، آیت‌الله سیدحسین نسابه، حجت‌الاسلام‌ محمدباقر نخبه‌الفقهایی، مداح و سردار شهید شعبانعلی عفیفه، مداح بسیجی زنده‌یاد حاج عبدالرسول معمارزاده تجلیل بعمل آمد.

دیگر برنامه‌های اجراشده در این برنامه معنوی، مداحی مداحان کشورهای پاکستان، هند، تانزانیا و ایران، سخنرانی وحدت‌برانگیز شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه اهل سنت شهرستان خنج و سخنرانی مداح یمنی علیه استکبار جهانی و آل‌سعود بود.

http://basijnews.ir/files/fa/news/1394/7/14/193082_525.jpg

در مراسم افتتاحیه سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی، از تندیس ثبت معنوی سینه‌زنی سنتی لاری رونمایی شد.

برادر پاسدار جاهدی فرمانده سپاه لارستان در حاشیه این مراسم اجلاسیه پیرغلامان حسینی را تبلور وحدت میان شیعه و سنی دانست و گفت: بیش از ۱۱۰ مداح، ذاکر، نویسنده، مبلغ و پژوهشگر حوزه عاشورا از ۱۷ کشور و ۸۰ خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی در این اجلاسیه حضور دارند.

رییس سیزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی با بیان اینکه عاشورا حرکتی الهی و سراسر نور است، گفت: مداحان و پیرغلامان حسینی انتقال دهنده پیام عاشورا و کربلا هستند، هدف این اجلاسیه نمایان نمودن جلوه دیگری از وحدت مثال زدنی شیعه و سنی در منطقه لارستان زیر بیرق امام حسین (ع) و نیز تجلیل از نقش تاثیرگذار پیرغلامان حسینی است.

http://basijnews.ir/files/fa/news/1394/7/14/193097_376.jpg

وی با اشاره به اینکه در بخشی از این اجلاسیه فلسفه حماسه عاشورا بصورت علمی می شود، گفت: شعار امسال جلاسیه «پیرغلامان حسینی منادیان وحدت امت اسلامی» است و در کنار مراسم افتتاحیه، برنامه های جانبی نظیر کارگاه های تخصصی آسیب شناسی و خرافه زدایی از عزاداری، تجلیل از پیرغلامان حسینی و شهدای محرم، رونمایی از یادمان شهدای محرم، قصیده سرایی، تجلیل از شعرا و نویسندگان عاشورایی، رونمایی از نرم افزار اندروید شهدای لارستان، نمایشگاه عکس آیین های عزاداری، بازدید از اماکن تاریخی و برپایی نمایشگاه آیین عزاداری سبک سینه زنی دسته ای لار برگزار خواهند شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها