قیمت نفت به دنبال افزایش 2.3 درصدی در روز گذشته، امروز نیز اندکی تغییرات قیمت داشت و بشکه‌ای 48.94 دلار فروخته شد.
کد خبر: ۸۵۷۷۷۶۶
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، به دنبال افزایش قیمت نفت در جلسه گذشته پس از اعلام آمادگی روسیه برای مذاکره با تولیدکنندگان نفت در جهان، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای آسیا اندکی تغییر کرد.

با توجه به نبود تجار چینی به علت یک هفته تعطیلات روز ملی این کشور که تا چهارشنبه ادامه دارد، امروز مبادلات آرام بود.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال 31 سنت کاهش یافت و 48.94 دلار فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته 2.3 درصد افزایش قیمت داشت و تا 49.25 دلار نیز بالا رفت.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 45 سنت کاهش 45.81 دلار فروخته شد. این نوع نفت نیز روز گذشته افزایش 1.6 درصدی را شاهد بود.

سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمارهای دولت آمریکا در مورد ذخایر نفتی این کشور در این هفته هستند. برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که آمارها از افزایش ذخایر نفتی خبر دهند و قیمت نفت تحت فشار جدید قرار گیرد.

نظرسنجی رویترز در روز دوشنبه نشان داد که ذخایر نفتی آمریکا هفته گذشته برای دومین هفته متوالی افزایش یافته است و در هفته منتهی به اول اکتبر به طور متوسط 1.8 میلیون بشکه افزایش یافته است.

دنیل انگ تحلیلگر نفت در موسسه فیلیپ فیوچرز در این باره گفت: «میزان بیشتر ذخایر قطعا قیمت ها را کاهش خواهد داد.»

قیمت نفت برنت در سه ماه گذشته 24 درصد و در سال جاری 14 افت داشته است. این نوع نفت سال گذشته نیز 48 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد.

نفت خام آمریکا که 46 درصد سال گذشته افت قیمت داشت، امسال با کاهش 13 درصدی ارزش خود مواجه شد و در سه ماه گذشته نیز افت 24 را تجربه کرد.

ارسال نظرات