مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه متأسفانه 400 مدرسه استان سمنان فاقد امام جماعت روحانی است، گفت: باید به گونه ای عمل کنیم که نماز کیفی را در مدارس داشته باشیم و کمبود ائمه جماعت مدارس نیز با همکاری حوزه علمیه و نهاد‌های ذیربط مرتفع شود.
کد خبر: ۸۵۷۷۷۷۳
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان، محمدرضا جهان، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در همایش نماز سرچشمه همه خوبی‏ها و آیین تجلیل از خادمان عرصه نماز استان سمنان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، رییس معاونان و مربیان پرورشی و فرهنگیان و فعالان نماز و مدیران کل دستگاه‏های اجرایی در سالن هلال احمر سمنان برگزار شد، اظهار داشت: سال تحصیلی 94 و 95 را با شعار نماز سرچشمه همه خوبی ها آغاز کردیم، امیدواریم که همگی در عمل به این شعار تحقق بخشیم و باید تلاش ها عملکردی باشد و در حد شعار باقی نمانیم.

وي با بیان اینکه متأسفانه 400 مدرسه استان سمنان فاقد امام جماعت روحانی است، افزود: باید به گونه ای عمل کنیم که نماز کیفی را در مدارس داشته باشیم و کمبود ائمه جماعت مدارس نیز با همکاری حوزه علمیه و نهاد‌های ذیربط مرتفع شود.

مديركل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: استان سمنان نخستین استان با سواد کشور است که کل بی سوادان آن سه هزار نفر هستند و بر اساس اعلام سازمان‌های مسؤول در این زمینه از تعداد کل بی سوادان استان سمنان یک هزار و 100 نفر آنها به دلیل معلولیت توانایی سوادآموزی ندارند.

جهان خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم امکانات سوادآموزی را برای 1900 نفری که امکان یادگیری سواد را دارند و در حال حاضر بی سواد هستند، فراهم کنیم و با این اقدام ما چهره بی سوادی از استان برچیده شود و جشن بی سوادی را در آینده‌ای نزدیک برپا کنیم.

همه ادارات استان سمنان دارای نمازخانه هستند

رییس ستاد اقامه نماز استان سمنان نيز در اين همايش اظهار داشت: 70 دستگاه در حوزه نظارتی ستاد اقامه نماز قرار دارند که عملکرد 62 دستگاه در سال 93 مورد ارزیابی قرار گرفته است.

حجت‏الاسلام محسن فاطمی‏ نیا اضافه کرد: 100درصد دستگاه‌های اجرایی استان سمنان دارای نمازخانه مطلوب هستند و 90 درصد دستگاه‏های اجرایی تحت حوزه نظارتی ستاد اقامه نماز قرار دارند و نمازخانه شان از نظر زیبایی و امکانات و پاکیزگی و شرایط مناسبی دارد 60 درصد این ادارات نیز نماز‌خانه‌هایی متناسب با جمعیت سازمانی خود دارند.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست، نماز‌خانه‌های ادارات خود را متناسب با شأن این فریضه الهی و کارکنانمهیا کنند و افزود: امسال که در آموزش و پرورش استان سال نماز سرچشمه همه خوبی ها نامیده شده است؛ امید است که همه عملاً برای گسترش و اشاعه فرهنگ نماز کاری انجام دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها