مشاور مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران
مشاور مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از 9 هزار و 400 میلیارد تومان پول خرید تضمینی گندم هنوز 150 میلیارد تومان پرداخت نشده است.
کد خبر: ۸۵۷۷۷۸۱
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد عبدوس مشاور مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در سال جاری حدود 8 میلیون و 60 هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد که اعتباری مورد نیاز آن افزون بر 9 هزار و 400 میلیارد تومان است.

وی افزود: تاکنون 9 هزار و 250 میلیارد تومان از رقم مذکور پرداخت شده و حدود 150 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران باقی مانده که در روزهای آتی از منابع داخلی شرکت بازرگانی دولت پرداخت می‌شود.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: حدود 5100 میلیارد تومان از پول خرید گندم از تسهیلات بانکی، 2 هزار میلیارد تومان آن از خزانه و 2200 میلیارد تومان هم از منابع داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران تأمین و پرداخت شده است.

عبدوس در ادامه اظهار داشت: براساس خط مشی وزارت جهاد کشاورزی تا امروز هیچ برنجی از کانال شرکت بازرگانی دولتی وارد نشده و این روند تا پایان فصل برداشت ادامه دارد.

مشاور مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی تصریح کرد: هنوز تصمیمی در مورد واردات برنج اتخاذ نشده و پس از فصل برداشت و تکالیفی که تنظیم بازار بر عهده ما قرار می‌دهد، در مورد واردات برنج تصمیم‌گیری می‌شود.

ارسال نظرات